شناسه خبر : 39005 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کلاه بر سر سرمایه‌گذاران

چرا اخلاق سازمانی نادیده گرفته می‌شود؟

اولین مقاله این هفته فصل تحقیق به این پرسش پاسخ می‌دهد که «در بازارهای سهام چگونه کلاه سر سرمایه‌گذاران می‌رود؟» در خلاصه این مقاله آمده است: کلاهبرداران از روش‌های متعددی برای دستکاری قیمت استفاده می‌کنند. اما تجزیه سهام یکی از ابزارهای مهم کلاهبرداران است. شواهد نشان می‌دهد که تجزیه سهام به طور گسترده‌ای سرمایه‌گذاران خرد را تهییج و فرصت مناسبی را برای کلاهبرداران ایجاد می‌کند. تجزیه سهام شامل تقسیم سهام سرمایه یک شرکت، به تعداد بیشتری از سهم عادی است. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که شرکتی اقدام به کاهش ارزش بازار و افزایش تعداد سهام خود کند.

مقاله دیگر این فصل درباره «اخلاق بوروکراسی کافکایی» است. «استوارت کلگ» و همکارانش از مصاحبه‌شوندگان خواستند که از برخورد نزدیک با بوروکراسی کافکایی بگویند. برای این کار تنها از آن دسته از افرادی سوال کردند که قادر به تشخیص ناکارآمدی بوروکراسی از دیدگاه یک مشتری بودند و بر همین اساس، سوال مطرح‌شده عبارت بود از اینکه؛ آیا شما تجربه‌ای از جنبه‌های منفی بوروکراسی را به خاطر دارید و اینکه تاثیر آن تجربه بر شما چه بود؟

«سیاست‌های تجاری چه تاثیری بر میزان آلودگی جهانی دارد؟» عنوان مقاله سوم این فصل است. نویسنده این مقاله جوزف اس. شاپیرو استادیار دانشگاه کالیفرنیا و برکلی در رشته اقتصاد کشاورزی در دانشکده اقتصاد این دانشگاه‌هاست. در پیام اصلی این مقاله می‌خوانیم: «در اغلب کشورها موانع تجاری بر روی صنایع آلوده‌کننده محیط زیست کمتر از صنایع پاک است که این روند به انتشار بیشتر گازهای گلخانه‌ای منجر می‌شود. بررسی‌های این پژوهش نشان می‌دهد که ارتباط بین سیاست‌های تجاری و میزان انتشار گاز کربن‌دی‌اکسید به دلیل وجود فاصله اقتصادی بین صنایع با مصرف‌کننده نهایی است.»

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها