شناسه خبر : 9635 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کارشناسان چینی اعتقاد دارند باید از موفقیت رشته‌های تیمی ایران درس بگیرند

ایران الگوی چین

تیم ملی والیبال در رقابت‌های آسیایی اینچئون کاری کرد کارستان و برای اولین بار در تاریخ والیبال ایران قهرمان بازی‌های آسیایی شد.

تیم ملی والیبال در رقابت‌های آسیایی اینچئون کاری کرد کارستان و برای اولین بار در تاریخ والیبال ایران قهرمان بازی‌های آسیایی شد. بلندقامتان والیبال ایران که چند سالی است حسابی اوج گرفته‌اند و در اوایل تابستان امسال هم در لیگ جهانی والیبال درخشیدند در اواخر تابستان سال 1393 موفق شدند تنها مدال طلای تیمی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی را کسب کنند. در کنار بر و بچه‌های والیبال ایران، تیم بسکتبال و کبدی ایران هم توانستند به فینال بازی‌های آسیایی برسند تا موفقیت رشته‌های تیمی ایران در این مسابقات زبانزد خاص و عام شود. نکته جالب این ماجرا اینجاست که کسب این عناوین ارزشمند و البته عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل، مورد توجه کارشناسان ورزشی چین قرار گرفته و سبب شده آنان الگو گرفتن از ایران را به عنوان راهی که بتوانند سه رشته ورزشی خود را به شرایط ایده‌آل برسانند، معرفی کنند. خبرگزاری ایرنا در همین زمینه گزارشی جالب از زبان رسانه‌های چینی نوشت: «به‌رغم درخشش تیم‌های ایرانی در دو رشته بسکتبال و والیبال در اینچئون، نمایندگان ما به سبب شکست از حریفان خود موفق به کسب مدال طلا در این دو رشته نشدند و این موضوع باعث نگرانی است.» بد نیست بدانید که رادیو چین هم در چند روز گذشته در گزارشی تاکید کرده که هم‌اکنون سه رشته فوتبال، بسکتبال و والیبال ایران در دنیا به بالاترین سطح فنی خود رسیده و ما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم. ایرنا در ادامه گزارشش نوشته است که یکی از شخصیت‌های معروف محافل ورزشی چین نیز پیش‌تر در گفت‌وگویی اعلام کرده بود تیم ملی فوتبال ایران در 10 سال گذشته به لحاظ کیفی رشد چشمگیری داشته و ما چاره‌ای جز استفاده از تجارب ایران در این زمینه نداریم و چنانچه تیم‌های چینی بخواهند بار دیگر در میادین بین‌المللی افتخارآفرین باشند باید ایران را به عنوان الگوی خود قرار دهند.
حال باید دید در ایران هم نگاهی برای الگوبرداری از ساختار ورزشی سایر کشورها وجود دارد یا خیر؟ آیا ما می‌توانیم در دوره‌های بعدی بازی‌های آسیایی به رتبه‌ای بهتر از پنجمی برسیم؟ این سوالی است که تنها زمان می‌تواند به آن پاسخ دهد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها