شناسه خبر : 8196 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هفته ای که گذشت

به گزارش بلومبرگ، نخست‌وزیر انگلستان، ‌ دیوید کامرون، قصد دارد جرج آزبورن را در سمت خزانه‌دار این کشور ابقا کند.

جمعه سیزدهم بهمن‌/‌یکم فوریه
به گزارش بلومبرگ، نخست‌وزیر انگلستان،‌ دیوید کامرون، قصد دارد جرج آزبورن را در سمت خزانه‌دار این کشور ابقا کند. این خبر به نقل یکی از مسوولان ارشد دولتی، با رد درخواست‌های گزارش‌شده از سوی اعضای محافظه‌کار مجلس برای کنار گذاشتن آزبورن منتشر شد. سیانان مانی در این روز گزارش کرد فعالیت‌های بخش تولیدی در چین مجدداً در ماه ژانویه افزایش پیدا کرده است. با این حال، پیمایش‌هایی جداگانه از مدیران فروش تصویری مختلط را از گام‌هایی به سوی بهبود اقتصادی و تداوم ضعف در بازارهای صادراتی نشان داده است. رویترز در روز جمعه از خوش‌بینی مسوولان فدرال‌رزرو نسبت به چشم‌انداز آتی اقتصاد جهانی خبر داد. بر اساس این گزارش، دو تن از مسوولان ارشد فدرال‌رزرو، در روز جمعه تصویری نسبتاً خوش‌بینانه از اقتصاد آمریکا در سال 2013 ارائه داده‌اند. آنها چشم‌انداز مساعدتر اقتصاد آمریکا را ناشی از رشد جهانی قدرتمندتر و اقدام فدرال‌رزرو برای نشر هرچه بیشتر پول دانستند.

شنبه چهاردهم بهمن‌/‌دوم فوریه

طبق اخبار این روز، اوراق قرضه دولتی ایتالیا با کاهش تقاضا در یک مزایده،‌ سقوط کرد. مایکل لیستر،‌ استراتژیست اقتصادی در لندن، بر این باور است که مزایده‌های ایتالیا در سطوحی با قیمت بسیار بالا قرار داشتند. به گزارش بلومبرگ، یک گروه مسلح مارکسیستی (DHKP-C) مسوولیت بمب‌گذاری انتحاری روز جمعه در سفارت آمریکا در آنکارا را پذیرفت. اسکای‌نیوز این خبر را به نقل از یک وب‌سایت نزدیک به این گروه منتشر کرده است. بلومبرگ در گزارشی دیگر نوشت مصرف شکر در سوریه در طول 12 ماه گذشته با شدت گرفتن جنگ داخلی و بسته شدن فروشگاه‌های تنقلات و شیرینی،‌ کاهش چشمگیری پیدا کرده است. مدیر گروه تی‌اخرس،‌ طارف‌اخرس در روز شنبه میزان این کاهش را 40 درصد دانست. شرکت اخرس در حمص قرار دارد. طارف‌اخرس در کنفرانسی در دوبی اعلام کرد مصرف شکر کشورهای خاورمیانه از حدود 750 هزار تن در سال به 450 هزار تن کاهش پیدا کرده است.

یکشنبه پانزدهم بهمن/‌سوم فوریه
ایالات متحده آمریکا ارسال جنگنده هوایی اف-16 به مصر را به عنوان بخشی از کمک نظامی آمریکا آغاز کرد. سفیر آمریکا در قاهره گفت که این چهار جنگنده هوایی جزو بیست اف-16‌‌ای هستند که در طول سال به مصر ارسال خواهد شد. به گزارش بلومبرگ، صنایع خدماتی چین با سریع‌ترین گام از ماه آگوست تاکنون روندی رو به رشد را می‌پیماید. همچنین رشد خرده‌فروشی و ساخت و ساز به اقدام‌های دولت برای بهبود دومین اقتصاد جهان کمک می‌کند. طبق داده‌های اداره ملی آمار چین، شاخص مدیران فروش غیرتولیدی از 1/56 در ماه دسامبر به 2/56 در ماه ژانویه رسیده است. بازار سهام هنگ‌کنگ نیز برای اولین بار پس از سه روز رشد کرد. بلومبرگ در گزارش دیگر خود از کاهش ارزش یوان چین خبر داد. طبق این گزارش،‌ ارزش یوان چین به پایین‌ترین میزان خود در یک ماه گذشته رسیده است.


دوشنبه شانزدهم بهمن‌‌/‌چهارم فوریه
به گزارش بلومبرگ،‌ قانونگذاران انگلیسی گفتند انگلستان در گسترش و ارتقای صنایع دفاعی‌اش شکست خورده است. آنان علت این شکست را تمرکز بیشتر بر ارزش پولی به جای تاکید بر عوامل اقتصادی گسترده‌تر دانسته‌اند. نمایندگان مجلس عوام دیوید کامرون را به بازنگری راهبردهایش در زمینه خریدهای نظامی فراخواندند. سرویس خبرگزاری رویترز، در گزارشی درباره اشتغال در آمریکا نوشت افرادی که برای مدت‌ها بیکار بوده‌اند، اکنون راحت‌تر از زمانی که رکود به تازگی پایان یافته بود، شغل پیدا می‌کنند. رویترز این خبر را با استناد به پژوهشی که در روز دوشنبه منتشر شده بود و بیکاری بالا را موقتی می‌دانست، منتشر کرد. شیکاگو تریبیون از اقدام دولت آمریکا برای ایجاد شبکه‌های سوپر وای فای (super Wi-Fi) در سراسر کشور خبر داد. این شبکه‌ها چنان قدرتمند و گسترده‌اند که مصرف‌کنندگان می‌توانند از آنها برای برقراری تماس یا جست‌وجو در اینترنت، بدون پرداخت قبوض ماهیانه استفاده کنند.


سه‌شنبه هفدهم بهمن‌/ پنجم فوریه
فاکس بیزینس در یکی از گزارش‌های این روز خود نوشت در اقتصاد بحران‌زده اتحادیه اروپا نشانه‌هایی از بهبود دیده می‌شود. با این حال،‌ فاصله بین دو اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا بسیار زیاد است. شاخص مدیران فروش اروپا در ماه ژانویه رشدی 10ماهه داشته است. این خبرگزاری در گزارشی دیگر نوشت فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، گفته است که منطقه ارزی یورو باید با تنظیم یک سیاست نرخ مبادله،‌ از واحد پول خود در برابر «جنبش‌های غیرعقلانی» دفاع کند. وی ادامه داد «اروپا یورو را در برابر جنبش‌های غیرعقلانی آسیب‌پذیر گذاشته است.» بهای مسکن در آمریکا، طبق گزارش شیکاگو تریبیون در روز سه‌شنبه، برای دهمین ماه متوالی افزایش پیدا کرد. بر اساس داده‌های مرکز کور لوجیک، شاخص بهای مسکن مجدداً به میزان 4/0 درصد افزایش پیدا کرده است.

چهارشنبه هجدهم بهمن‌/‌ششم فوریه

از اخبار تکان‌دهنده این روز، ترور دبیرکل حزب اپوزیسیون تونس، حزب متحد ملی‌گرایان دموکرات بود. به گزارش گاردین، شکری بللید، فعال سیاسی منتقد دولت اسلامگرا و افراطیون مسلمان، صبح روز چهارشنبه در بیرون خانه‌اش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و اندکی بعد در بیمارستان جان سپرد. ترور او اعتراضاتی را در مقابل وزارت کشور تونس به دنبال داشته است. به گزارش بلومبرگ،‌ روسیه قصد دارد برای ساخت و سازهای المپیک 2014 از کارگران مهاجر استفاده کند. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر، کارگران مهاجر برای ساخت زیربنای المپیک زمستانی 2014 مورد استثمار قرار می‌گیرند. کارفرمایان برخی از کارگران را مجبور به تحمل شیفت‌های کاری 12ساعته کرده‌اند. سیانان مانی در این روز از افزایش قیمت بنزین در آمریکا خبر داد. هم‌اکنون میانگین قیمت برای هر گالن بنزین، 53/3 دلار است. این قیمت از بهای هفته پیش 17 سنت و از بهای ماه گذشته 23 سنت بیشتر است. حتی در بخش‌هایی از ایالت لس‌آنجلس، رانندگان برای هر گالن بنزین، پنج دلار پرداخت می‌کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها