شناسه خبر : 5006 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

دنیا در سال آینده میلادی چه تصویری دارد؟

جهان ۲۰۱۷

به رسم سنت هر سال، نشریه اکونومیست یک ماه مانده به پایان سال میلادی، ویژه‌نامه‌ای برای جهان در سال جدید منتشر می‌کند که در آن تحلیلگران اکونومیست با کمک نویسندگان دیگر نشریات معتبر اقتصادی مانند فایننشیال تایمز با تجزیه و تحلیل رویدادها و وضعیت اقتصادی برمبنای آمار، داده‌ها و سیاست‌های در پیش گرفته شده، حرکت کلی اقتصادهای مهم دنیا را پیش‌بینی می‌کنند. امسال نیز به همان روال ویژه‌نامه «جهان در سال ۲۰۱۷» توسط اکونومیست منتشر شده که به تحلیل رفتار رهبران سیاسی واقتصادی و جهت‌گیری آنها می‌پردازد. تحلیلگران اکونومیست در این ویژه‌نامه سعی کرده‌اند تصویری نزدیک به واقعیت از آنچه در سال ۲۰۱۷ روی می‌دهد را برای ما نمایش دهند. برنامه‌های احتمالی دونالد ترامپ، تقویت احزاب پوپولیست و افراطی، رشد اقتصادی پایین، احتمال تداوم حملات تروریستی و مهاجرستیزی از نکات منفی سال آتی است.

به رسم سنت هر سال، نشریه اکونومیست یک ماه مانده به پایان سال میلادی، ویژه‌نامه‌ای برای جهان در سال جدید منتشر می‌کند که در آن تحلیلگران اکونومیست با کمک نویسندگان دیگر نشریات معتبر اقتصادی مانند فایننشیال تایمز با تجزیه و تحلیل رویدادها و وضعیت اقتصادی برمبنای آمار، داده‌ها و سیاست‌های در پیش گرفته شده، حرکت کلی اقتصادهای مهم دنیا را پیش‌بینی می‌کنند. امسال نیز به همان روال ویژه‌نامه «جهان در سال 2017» توسط اکونومیست منتشر شده که به تحلیل رفتار رهبران سیاسی واقتصادی و جهت‌گیری آنها می‌پردازد.
تحلیلگران اکونومیست در این ویژه‌نامه سعی کرده‌اند تصویری نزدیک به واقعیت از آنچه در سال 2017 روی می‌دهد را برای ما نمایش دهند.
برنامه‌های احتمالی دونالد ترامپ، تقویت احزاب پوپولیست و افراطی، رشد اقتصادی پایین، احتمال تداوم حملات تروریستی و مهاجرستیزی از نکات منفی سال آتی است. اما همچنان این امیدواری نیز وجود دارد که بازگشت به عقلانیت و علم در اقتصاد به خاطر ضربه‌های پوپولیسم، مانند تجربه اخیر آمریکای لاتین، گسترش فناوری‌های ارتباطی، رونق بازار نفت، و از بین رفتن هسته مرکزی گروه‌های تروریستی زمینه‌ساز بهبود در سال‌های آتی باشد.
ترجمه مقالات: رضا طهماسبی، مونا مشهدی‌رجبی، محمد علی‌نژاد، مینا جوشقانی



سیاره ترامپ
رأی‌دهندگان چه زمانی از نظر خود بازمی‌گردند؟
(اینجا)
یک اقتصاد بسیار سیاسی
اقتصاد چین در سال 2017 به کدام سو می‌رود؟
(اینجا)
نرخ پایین رشد برای دوره‌ای طولانی
نرخ رشد اقتصادی در سال 2017 اندک خواهد بود
(اینجا)
با چیران آشنا شوید
آیا سرمایه‌گذاری صنعتی مانند چین باعث رشد ایران هم می‌شود؟
(اینجا)
رهایی از نفرین
تغییرات اقتصاد آفریقا در سال آینده چه خواهد بود؟
(اینجا)
قدرت ارقام
آیا اقتصاد هند در سال آتی از چین پیشی می‌گیرد؟
(اینجا)
سایه رحمت سیاست بر سر بازارها
اعتماد سرمایه‌گذاران به فضای سیاسی کمتر و کمتر شده است
(اینجا)
پایان برنت
عمر چهل ساله سکوهای نفتی قدیمی به پایان رسیده است
(اینجا)
رژه مخالفان جهانی‌سازی
سازمان یافته‌ترین توافقات تجارت آزاد هم در خطر هستند
(اینجا)
انزوای سرخ
آمریکای لاتین با پوپولیست‌ها خداحافظی می‌کند؟
(اینجا)

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها