شناسه خبر : 19519 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

پیام خصوصی حسن روحانی به اوباما
فارس:
کشیش آمریکایی که به تهران سفر کرده بود در مصاحبه با بی‌بی‌سی مدعی شد که حامل پیام خصوصی حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران برای باراک اوباماست. شبکه بی‌بی‌سی مدعی شد یک کشیش بانفوذ آمریکایی که به تهران سفر کرده است، حامل پیام حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران برای باراک اوباماست.

ولایتی به چین می‌رود
انتخاب:
ولایتی به دعوت رسمی رئیس‌ آکادمی علوم اجتماعی چین به پکن می‌رود. وی در این سفر که با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه انجام می‌شود با برخی مقامات دولتی، علمی و فرهنگی چین دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد. بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی در پکن و شانگهای، سخنرانی در جمع نخبگان و اندیشمندان چینی، از جمله برنامه‌های سفر علی‌اکبر ولایتی به چین خواهد بود.

شبیه‌سازی رابطه آلمان و فرانسه برای ایران و ترکیه
مهر:
حسن روحانی پس از بازگشت از سفر چندروزه خود از ترکیه با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی همکاری استراتژیک تهران و استانبول که برای اولین بار برگزار شد، گفت: در این شورا تصمیمات مهمی در مسائل اقتصادی، علمی فرهنگی و گردشگری اتخاذ شد. وی افزود: مسوولان ترکیه و رئیس‌جمهور این کشور اعلام کردند ترکیه می‌خواهد رابطه‌اش با ایران از لحاظ اقتصادی، صنعتی و علمی شبیه رابطه آلمان و فرانسه باشد و این صحبت از نظر من نشان از اراده آنها بود.

سخنرانی ظریف در شورای اروپا
ایسنا:
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان بر اساس دعوت شورای اروپا به ایتالیا سفر کرد و در حاشیه اجلاس سالانه شورای اروپا به سخنرانی در پنل ویژه ایران پرداخت.

سحر تحریم‌ها باطل می‌شود
ایلنا:
محمد نهاوندیان: سیاست کار نزدیک و جدی با همسایگان همیشه باطل‌السحر حرکت‌های تحریمی و تحمیلی انزوا به ایران در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی بوده است.

11 ساعت گفت‌وگوی ایران و آمریکا
دیپلماسی ایرانی:
سه دور مذاکره سخت و نفسگیر و محرمانه میان مذاکره‌کنندگان ایران و آمریکا در ژنو، که بیش از 11 ساعت طول کشیده، دیدگاه‌ها را به هم نزدیک کرده است اما اختلافات همچنان پابرجاست؛ مذاکراتی که به گفته دو طرف ایرانی و آمریکایی «سازنده بوده اما راه طولانی همچنان در پیش است».

نهاوندیان در سازمان ملل
انتخاب:
از«نهاوندیان» به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی نمایندگی ایران در سازمان ملل یاد می‌شود.
بر این اساس، شنیده شده نام «نهاوندیان» که هنوز انتصابش به این سمت قطعی نشده، در میان چهار گزینه اصلی پست «نمایندگی ایران در سازمان ملل» است. این در حالی است که منابع خبری گفته‌اند در صورت قطعی شدن انتصاب دکتر نهاوندیان، شریعتمداری معاون اجرایی فعلی رئیس‌جمهور، یکی از گزینه‌های احتمالی ریاست دفتر رئیس‌جمهور خواهد بود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها