شناسه خبر : 18848 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای کوتاه بورس

شفاف‌سازی از ابهامات بازگشایی دو نماد
index:1|width:70|height:15|align:right علی صحرایی-‌ معاون بازار شرکت بورس- درگفت‌و‌گو با ایسنا، در خصوص ابهامات بازگشایی نمادهای نفت و گاز پارسیان و حق تقدم این شرکت توضیح داد و گفت: به دلیل برگزاری مجمع شرکت نفت و گاز پارسیان در روز شنبه، بر اساس رویه، نماد این شرکت قبل از برگزاری مجمع بازگشایی شد تا سهامدارانی که تمایل ندارند وارد مجمع شوند بتوانند سهام خود را نقد کنند. وی در خصوص بازگشایی نماد حق تقدم «پارسان» گفت:روز گذشته آخرین دوره پذیره‌نویسی حق تقدم نفت و گاز پارسیان بود لذا در راستای قابل معامله شدن حق تقدم این شرکت تا روز مجمع، نماد آن مورد بازگشایی قرار گرفت تا بتواند مورد معامله قرار گیرد. معاون شرکت بورس در مورد ابهامات دامنه نوسان این شرکت توضیح داد: به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از سودآوری این شرکت ناشی از عملکرد گذشته شرکت‌های سرمایه‌پذیر است و خود شرکت نیز شفاف‌سازی کرده که تغییر محسوسی ناشی از افزایش نرخ گاز از عملکرد آنها ندارد؛ لذا ما‌بین شفاف‌سازی و بازگشایی نماد نقد‌شوندگی مهم‌تر بوده و به همین دلیل طبق قانون نماد شرکت مورد بازگشایی قرار گرفت.
صحرایی در خصوص ابهام باز نشدن دامنه نوسان «پارسان» گفت: زمانی که تعدیل شرکت کمتر از 20 درصد باشد نیازی به باز شدن دامنه نوسان وجود ندارد مگر اینکه دوره طولانی نماد بسته شده باشد که این موارد در مورد پارسان صدق نمی‌کند بنابراین دامنه نوسان پارسان طبق قانون و با همان رویه باز شد.

معامله 29275 میلیارد ریال اوراق بدهی در بازار سرمایه
index:2|width:60|height:20|align:right مدیرعامل پردازش اطلاعات مالی اندیشه پارس گفت: هم‌اکنون علاوه بر انتشار انواع اوراق توسط ارگان‌ها، شرکت‌های تامین سرمایه نیز برای سرمایه‌پذیران، انواع مختلف این اوراق را منتشر کرده‌اند. در حال حاضر 31 مورد (غیر از رایتل) از انواع این اوراق در بورس یا فرابورس دادوستد می‌شود که از این میان 13 مورد اوراق اجاره، 15 مورد آن نیز اوراق مشارکت و بقیه گواهی سپرده و اوراق مرابحه هستند. وی با اشاره به اینکه ارزش اسمی اوراق اجاره منتشر‌شده تا پایان بهمن‌ماه 11114 میلیارد ریال و ارزش اسمی این اوراق 10430 میلیارد ریال است، افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود بیش از 29275 میلیارد ریال ارزش اسمی اوراقی است که در بازار سرمایه دادوستد می‌شود.

لغو عرضه بلوک 50درصدی پالایش نفت لاوان
index:3|width:60|height:20|align:right سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد‌: بلوک 50 درصد به علاوه یک سهم شرکت پالایش نفت لاوان در روز 11 اسفند در فرابورس عرضه نخواهد شد. سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به فرابورس اعلام کرد از عرضه بلوک 50 درصد به علاوه یک سهمی شرکت پالایش نفت لاوان در روز 11 اسفند در فرابورس منصرف شده است. بر این اساس قرار بود 571 میلیون و 710 هزار و 801 سهم به قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه (معادل بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه 50 درصد به شرط آنکه از 37 هزار و 380 ریال کمتر نباشد در روز 11 اسفند امسال روانه میز فروش شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها