شناسه خبر : 1031 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای کوتاه ارز و طلا

سه عامل افزایش دلار
خبرگزاری فارس در گزارشی اعلام کرد قطعی شدن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، تصویب نهایی افزایش نرخ خوراک پتروشیمی به 13 سنت و علامت‌دهی به بازار با افزایش نرخ ارز در بودجه، عواملی است که به گفته فعالان بازار بر افزایش قیمت ارز تاثیرگذار بوده است. در این گزارش همچنین آمده در چند هفته گذشته، قیمت ارز حواله‌ای افزایش یافت و پس از آن تاثیر خود را بر ارز اسکناس گذاشت. همچنین بنا براین گزارش قیمت مصوب ارز در بودجه سال آینده حدود 2650 تومان است و همین مساله بر حرکت بازار نسبت به قیمت آینده ارز اثرگذار بوده است. این گزارش می‌افزاید خبر اجرای هدفمندی یارانه‌ها و آماده‌باش بازار در مسیر افزایش قیمت محسوب می‌شود.

تغییرات ارز در سه دولت
خبرآنلاین در گزارشی با بررسی وضعیت بازار ارز در دولت‌های مختلف دولت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را دولتی با بیشترین افزایش نرخ ارز لقب داد و در نقطه مقابل اعلام کرد دولت خاتمی کمترین تغییرات نرخ دلار را تجربه کرده که این امر از ثبات اقتصادی کشور در دولت خاتمی و ضرورت افزایش نرخ در دولت هاشمی خبر می‌دهد. این گزارش همچنین افزایش نرخ در دولت احمدی‌نژاد را انفجار قیمت می‌داند که همزمان با آن سایر بازارها نیز از همین وضعیت تبعیت کرده‌اند. نرخ ارز در این سه دولت (هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد) به ترتیب 4/4، 9/1 و 6/3 برابر شده است که تنها در دولت دهم، افزایش نرخ تابع عوامل اقتصادی نبوده است.

فروشندگان بازار کال مارجین شدند
به گزارش تجارت فردا، همزمان با آغار روند افزایشی قیمت جهانی طلا و گذشتن بهای آن از مرز 1300 دلار، قیمت تسویه روزانه سکه‌های بازار آتی به گونه‌ای افزایش یافت که بورس کالای ایران را وادار به افزایش وجه تضمین اولیه این بازار به دو میلیون تومان کرد. به این ترتیب در کنار صعود روزافزون قیمت سکه‌های آتی، فروشندگان در معرض خطر کال مارجین قرار گرفتند و در نهایت از 29 بهمن به این سو روند کال مارجین شدن‌ها آغاز شد تا جایی که در روز دوشنبه پنجم اسفند، تمام فروشندگان این بازار مجبور به بستن تمام موقعیت‌های باز خود به دلیل کم بودن پول موجود در حساب خود به نسبت وجه تضمین مورد نیاز (کال مارجین) شدند.

500 شغل وابسته به طلا
به گزارش سایت طلا، معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور ضمن اعلام اولویت اشتغال در کشور از آمادگی دولت برای حمایت از صنعت طلا و جواهر خبر داد. محمدرضا خباز ضمن تاکید بر نیاز دولت به زمان برای تسلط کامل بر همه اوضاع کشور تاکید کرد: در صنف طلا و جواهر بیش از 500 ردیف شغلی آبرومند ایجاد می‌شود و طبیعتاً دولت آغوش خود را برای حمایت از این صنعت باز می‌کند. نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مشغله‌های
ایجاد شده برای دولت را فراوان برشمرد و اظهار امیدواری کرد که دولت تمام تلاش خود را برای خروج از رکود تورمی و رشد تولید و از جمله رشد صنعت طلا و جواهر به کار ببندد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها