شناسه خبر : 18388 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آشنایی با اولین قطار گردشگری بخش خصوصی اروپا

گذر عقاب طلایی از ایران

قطارهای لوکس عقاب طلایی(Golden eagle luxury trains) در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط شرکت مسافرتی GW که دفتر اصلی آن در انگلستان است به مجموعه قطارهای موجود در شرکت گردشگری عقاب طلایی اضافه شد. شرکت GW یکی از شرکت‌های پیشگام در توسعه توریسم در روسیه بود و در سال‌های اولیه اقدام به ارائه تورهای تفریحی در شهرهای مختلف روسیه کرد.

مونا مشهدی‌رجبی
قطارهای لوکس عقاب طلایی (Golden eagle luxury trains) در سال 2007 میلادی توسط شرکت مسافرتی GW که دفتر اصلی آن در انگلستان است به مجموعه قطارهای موجود در شرکت گردشگری عقاب طلایی اضافه شد. این شرکت در سال 1989 میلادی و قبل از پایان یافتن کمونیسم در اتحاد جماهیر شوروی و شرق اروپا ایجاد شد. شرکت GW یکی از شرکت‌های پیشگام در توسعه توریسم در روسیه بود و در سال‌های اولیه اقدام به ارائه تورهای تفریحی در شهرهای مختلف روسیه کرد. اولین تور روسی در سال 1992 میلادی توسط این شرکت گردشگری برگزار شد و در آن زمان مفهوم قطارهای خصوصی در این کشور مفهومی بسیار جدید بود.
از سال 1989 میلادی تاکنون این شرکت گردشگری 250 تور برای سفر به تمامی 15 کشور ایجاد‌شده بعد از فروپاشی شوروی سابق برگزار کرد و 20 هزار مسافر در این تورها شرکت کردند. بخش اعظم این تورها در شهرهای مختلف کشور روسیه بود ولی در این بازه زمانی تورهایی به کشور چین و آفریقا و اروپای غربی و هند و کانادا هم برگزار کرد. استقبال از تورهای خارجی این شرکت به اندازه‌ای زیاد بود که در سال 2002 میلادی اولین تور را برای بازدید از شهرهای مختلف کشور چین برگزار کرد و با استقبال زیادی همراه بود.
مهم‌ترین تحولاتی که در این شرکت گردشگری از زمان ایجاد آن شرکت تاکنون ایجاد شده است، به قرار زیر است:
1- در دهه 1990 میلادی تورهایی در تمامی شوروی برگزار شد و در این تورها به شهرهای مختلف روسیه، اوکراین، مولداوی، بلاروس، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، استونی، لتونی و لیتوانی کنونی که همگی از کشورهای به جا مانده بعد از فروپاشی شوروی سابق هستند، سفرهایی انجام شد.
2-در این دهه تورهای برگزار‌شده با قطارهای بخار بود که 11970 کیلومتر مسافت را طی کرد.
3- طولانی‌ترین توری که در این دوره برگزار شد 27 روز طول کشید و مسافتی برابر با 25630 کیلومتر را طی کرد و این توری بود برای بازدید از شهرهای مختلف کشور روسیه و مناطقی که کمتر به آن سفر می‌شده است.
4- از سال 2002 تا 2009 میلادی این شرکت اقدام به همکاری با شرکت «جینگ پنگ چاینا اورینت اکسپرس» کرد و اولین قطار خصوصی بود که سفری را در خط آهن «جیتونگ» در کشور مغولستان و چین انجام داد.
5- در سال 2004 میلادی شرکت گردشگری GW سفارش ساخت اولین واگن‌های لوکس برای شرکت عقاب طلایی را داد.
6- در سال 2004 میلادی این شرکت اولین تور کانادایی خود را برگزار کرد.
7- در سال 2006 میلادی اولین تور به کشور هند و در سال 2008 میلادی اولین تور برای قاره آفریقا را برگزار کرد. این تور آفریقایی که 34 روز طول می‌کشید از کیپ‌تاون تا قاهره نام داشت.
در سال 2002 میلادی این شرکت یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های خود را تجربه کرد و واگن‌های Deluxe را به مجموعه واگن‌های خود اضافه کرد و امکانات هتل‌های پنج ستاره را در واگن‌های این خط ریلی قرار داد و همین مساله سبب شد استقبال از این قطارها و سفرهای ریلی افزایش یابد. در سال 2004 میلادی کار این شرکت توسعه یافت و سفرهایی به آمریکای شمالی انجام شد و سفری به صورت چارتری با یکی از لوکس‌ترین قطارهای دنیا یعنی رویال کانادین پاسیفیک انجام داد و سفری به سرتاسر کانادا داشت. از ابتدای سال 2006 میلادی سفرهای این شرکت به شهرهای کشور هند آغاز و سپس اولین تورها برای بازدید از تبت برگزار شد. مهم‌ترین سال برای این شرکت را می‌توان سال 2007 میلادی دانست که قطار 21 واگنی عقاب طلایی به این مجموعه اضافه شد. هزینه ساخت این واگن 25 میلیون دلار آمریکا بود که در شهر مسکو و در کشور اوکراین ساخته شد. از سال 2014 میلادی قطارهای اکسپرس عقاب طلایی اقدام به برگزاری تورهای عقاب طلایی دانوب کرده است که در سال 2015 میلادی هم ادامه پیدا می‌کند و گستره عظیمی از سفرهای ریلی را در مرکز و شرق اروپا و حتی در برخی از کشورهای خاورمیانه از جمله ایران برگزار خواهد کرد. در این راستا نیز قرار است به‌زودی این تور در اکتبر وارد ایران شود. این شرکت اولین شرکت خصوصی است که فعالیت خود را از زمانی که قطارهای بخار در خطوط ریلی حرکت می‌کردند آغاز کرد و بعد از اضافه کردن قطارهای لوکس به مجموعه توانست فعالیت خود را توسعه دهد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها