شناسه خبر : 15139 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

راه‌آهن ایران میزبان تورهای معروف گردشگری بین‌المللی قطار

لوکس‌های اروپایی بر ریل ایران

سوت قطار ترکیه‌ای در نیمه‌شب دوشنبه(۷ مهرماه) از مرز رازی در حالی به صدا درآمد که از حدود دو سال پیش آژانس‌های گردشگری بین‌المللی که در ایران فعالیت می‌کنند به دنبال مهیا کردن زمینه‌های عبور تورهای معروف گردشگری بین‌المللی از ریل‌های ایران بودند.

سوت قطار ترکیه‌ای در نیمه‌شب دوشنبه(7 مهرماه) از مرز رازی در حالی به صدا درآمد که از حدود دو سال پیش آژانس‌های گردشگری بین‌المللی که در ایران فعالیت می‌کنند به دنبال مهیا کردن زمینه‌های عبور تورهای معروف گردشگری بین‌المللی از ریل‌های ایران بودند. حالا این تلاش‌ها در مهرماه امسال به ثمر نشسته است و اولین قطار حامل گردشگرانی از اقصی نقاط دنیا سوار بر واگن‌های پرزرق و برق و لوکس اروپایی وارد خاک ایران شده‌اند. در حالی عبور واگن‌های لوکس اروپایی از ایران ادامه دارد و قرار است به‌زودی ایران میزبان اولین قطار بخش خصوصی اروپا موسوم به عقاب طلایی در پایان مهرماه باشد که تا پیش از این قطارهای خارجی از خط راه‌آهن ایران عبور نکرده بودند. این اولین بار است که تورهای گردشگری جهان با قطار اجازه پیدا کرده‌اند از خطوط ریلی ایران که یکی از راه‌آهن‌های قدیمی دنیاست، گذر کنند. اگرچه توسعه قطارهای گردشگری درآمد چندانی برای راه‌آهن‌ها در دنیا ندارد و نگاه اقتصادی ملاک نیست اما عبور این‌گونه‌ها قطار برای کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که هدف از راه‌اندازی قطارهای گردشگری شناساندن ویژگی‌ها و جاذبه‌های توریستی هریک از کشورها در جهت رشد و توسعه صنعت گردشگری است. از طرف دیگر نیز گردشگران با عبور از ایستگاه‌های مختلف راه‌آهن با ویژگی‌های راه‌آهن آن کشور آشنا می‌شوند. از سوی دیگر تردد بالای این قطارها از راه‌آهن کشور در جهت توسعه صنعت گردشگری برای اقتصاد کشور قابل توجه است چراکه به ارزآوری و اشتغال‌زایی منجر خواهد شد. شاید به همین خاطر باشد که پس از سال‌ها ایستگاه‌های قطار ایران در دولت تدبیر و امید به روی قطارهای گردشگری جهان باز شده است. نه‌تنها راه‌آهن بلکه سایر نهادها چون گمرک، نیروی انتظامی و سازمان گردشگری و میراث فرهنگی به کمک دو آژانس گردشگری ایران آمده‌اند تا با گذراندن اولین تجربه شاهد افزایش تورهای گردشگری بین‌المللی قطار از ایران باشیم.index:2|width:300|height:200|align:left
به هر حال دوشنبه هفته گذشته تور مسافرتی هزار و یک شب شرکت آنتونینای ترکیه با مشارکت لرنیده آلمان و با همکاری شرکت بین‌المللی آزادی ایران (آیتو) از ترکیه سفر خود را با قطار آغاز کرد و وارد ایران شد. این تور حامل گردشگران اروپایی از کشورهای آلمان، روسیه، سوئیس، دانمارک، انگلستان، استرالیا، اسپانیا، سنگاپور و ترکیه است که قرار است به مدت 13 روز در قالب دو گروه 78‌نفری از اماکن تاریخی، گردشگری و مذهبی در شهرهای زنجان، یزد، اصفهان، شیراز و در نهایت تهران بازدید کنند.
هر چند دوشنبه‌شب در هفتم مهرماه اولین قطار اروپایی با تاخیر حدود پنج ساعت در ساعت 23:40 از مرز رازی وارد کشور شد که به گفته قربانی مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور این تاخیر قطار به ایستگاه‌های قطار ترکیه مربوط بود و تلاش شد در مسیر ایستگاه‌های ایران جبران شود.
در 30 مهرماه نیز قطار لوکس عقاب طلایی دانوب که در اروپا با عنوان هتلی روی چرخ‌ها شناخته می‌شود با همکاری شرکت بین‌المللی پاسارگاد تور ایران از مجارستان وارد ایران خواهد شد. این قطار عضو باشگاه قطارهای لوکس دنیاست و با تنظیم سفرنامه‌ای برای ایران با نام تور جواهرات پارسی آغاز به کار می‌کند. قیمت ارزان‌ترین بلیت این تور مسافرتی که از چند کشور اروپایی می‌گذرد و به ایران می‌آید 01 هزار یورو و گرانترین سرویس آن 24 هزار یورو است. اهمیت گذر این قطار از کشورمان این است که ‌ ایران را وارد فهرست مقاصد سفر باشگاه قطارهای لوکس دنیا می‌کند. باید منتظر ماند با برگزاری این تورها تا چه میزان کسب موفقیت در آن باعث می‌شود تا ایران نیز جزو کشورهای مقصد گردشگری بین‌المللی باشد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها