شناسه خبر : 12173 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

دلار بر مدار منطقی است؟

کتر حسین عبده‌تبریزی، عضو شورای عالی بورس هفته گذشته در برنامه پایش حاضر شد و دو احتمال درباره بازار ارز مطرح کرد. به گفته وی افزایش نرخ ارز دلایل دو‌گانه‌ای می‌تواند داشته باشد؛

قیمت دلار از ابتدای سال تاکنون با افزایشی 250 تومانی روبه‌رو شده است. این در حالی است که این بازار در مدت هفت ماه منتهی به فروردین 93 معادل 650 تا 800 تومان افت را تجربه کرده بود. تحلیلگران معتقدند بازار ارز حباب خود را به طور کامل تخلیه کرده است و در حال حاضر روندی را در پیش گرفته که کاملاً بر واقعیت‌های اقتصادی منطبق است؛ هرچند برخی افزایش‌های روزهای اخیر، بیشتر جنبه روانی دارد.
دکتر حسین عبده‌تبریزی، عضو شورای عالی بورس هفته گذشته در برنامه پایش حاضر شد و دو احتمال درباره بازار ارز مطرح کرد. به گفته وی افزایش نرخ ارز دلایل دو‌گانه‌ای می‌تواند داشته باشد؛ دلیل مثبت آن است که بخش واقعی اقتصاد در حال حرکت است و وارد‌کنندگان کالاها و تولید‌کنندگان تقاضای خود را به بازار انتقال داده‌اند و به شکلی از وضعیت رکودی در حال خروج هستیم. دلیل دیگر آن که کسانی که در حال خروج از بازار سرمایه هستند به دو جا می‌روند، حرفه‌ای‌ها به سمت بازار ارز و غیر‌حرفه‌ای‌ها به سمت بانک‌ها.
بررسی‌های تجارت فردا از بازار ارز نشان می‌دهد تقاضای بازار در حال افزایش است، اما هنوز غیرمعقول نیست، در عین حال تقاضای سفته‌بازی نیز امکان بازگشت به بازار را دارد و بعید نیست برخی به دنبال بر هم زدن تعادل بازار به جهت مقاصد اقتصادی و سیاسی خود باشند. به همین دلیل تحلیل‌های نادرست از بازار آغاز شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها