شناسه خبر : 11371 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده های روزنامه

هاشمی‌رفسنجانی یکی از بزرگ‌ترین مخترعان دنیاست
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: رئیس فدراسیون بین‌المللی مخترعان، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را یکی از بزرگ‌ترین و برترین مخترعان دنیا دانست که توانست با تاسیس دانشگاه آزاد بستری را فراهم کند تا ایرانیان بزرگ و بااستعداد، توانایی‌های خود را شکوفا سازند. آندریاس ودریش رئیس فدراسیون بین‌المللی مخترعان در چهارمین جشنواره بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران در شیراز، درباره میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حمید میرزاده یکی از افراد برجسته در راس مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است، من از فعالیت‌های علمی ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی قدر‌دانی می‌کنم. من به عنوان رئیس بزرگ‌ترین فدراسیون مخترعان که از 84 کشور دنیا در آن عضو هستند از حضور در این جشنواره ابراز خرسندی می‌کنم.

نمایندگان حق انسان بر بدنش را نقض کرده‌اند
index:2|width:60|height:20|align:right در سرمقاله خود با عنوان «از قضا سرکنگبین صفرا فزود!» نوشت: «اکنون هم نمایندگان با غیرقانونی ‌کردن عمل وازکتومی و توپکتومی، گمان می‌کنند که می‌توانند مانع مهمی را از سر راه رشد جمعیت بردارند، آن هم در جامعه‌ای که چند روز پیش یک پدر، دو کودک یک‌ساله خود را به دلیل مشکلات زنده‌به‌گور کرده است. یک مشکل این طرح این است که عمل عقیم‌ کردن از گذشته غیرقانونی بوده است. ولی این دو عمل مصداق عقیم‌ کردن محسوب نمی‌شوند، زیرا به لحاظ علمی بازگشت‌پذیر هستند. بنابراین معلوم نیست نمایندگان به چه دلیلی می‌خواهند حق انتخاب مردم را بر بدن خودشان از آنها سلب کنند؟ به علاوه مگر اکنون که سقط‌جنین غیرقانونی است، کاری از دست این قانون برای افزایش جمعیت برآمده و مانع سقط‌جنین‌های زیاد شده است؟»

طرح انتقال آب خزر مجوز محیط زیستی ندارد
نوشت: در حالی که بار دیگر اخباری مبنی بر آغاز به کار طرح انتقال آب خزر به استان سمنان از گوشه و کنار شنیده می‌شود، «پروین فرشچی» معاون محیط دریایی سازمان حفاظت محیط زیست این پروژه را «گریه‌آور» توصیف می‌کند. انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی در استان سمنان طرحی است که در دولت گذشته بارها درباره آن صحبت به میان آمد و هر بار با مخالفت کارشناسان محیط زیست و البته موافقت برخی نمایندگان مجلس و چهره‌های دولتی روبه‌رو شد. با این حال شنیده‌ها حکایت از عزم جدید وزارت نیرو برای تکمیل مطالعات و اجرای این طرح دارد. طرحی که «غلامعلی خیاط‌خلقی» مدیرعامل شرکت «آیاکاوان» در گفت‌وگو با هفته‌نامه «آسمان» مدعی شده بود که طرحی برای «مقدمات ظهور آقا امام زمان (عج)» است.

همسر دوم شبهه شرعی دارد
با محمد موسوی‌بجنوردی از شاگردان امام‌خمینی گفت‌وگویی انجام داده است. او در این گفت‌وگو تاکید کرد: «مجلس قصد تصویب قانونی را داشت که با توجه به آن، مرد برای ازدواج دوم، دیگر نیاز به اجازه همسر اولش نداشت. من شدیداً با این قانون مخالفت کردم و گفتم، این کار برای همسر اول مصداق شکنجه است و شبهه شرعی هم دارد. قرآن می‌فرماید: در صورت برقراری عدالت، می‌توانید همسر دیگری اختیار کنید. حال من از شما می‌پرسم مرد 50‌ساله‌ای که زن 20‌ساله می‌گیرد، می‌تواند بین این دو عدالت برقرار کند؟... من معتقدم هیچ مردی نمی‌تواند دو تا زن بگیرد. این تعدد زوجات برای سرپرستان یتیمان است... متاسفانه با شهوات خودمان تفسیر به رای می‌کنیم و همین، سبب پیدایش اشکالات می‌شود...»


دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها