شناسه خبر : 4863 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

ضوابط برپایی سیرک سختگیرانه می‌شود
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست با اعلام اینکه ما به هیچ عنوان اجازه سوءاستفاده از حیوانات و حیات وحش را در سیرک‌ها نمی‌دهیم، گفت: قوانین و ضوابط برپایی سیرک‌ها در کشور سختگیرانه می‌شود. او در واکنش به کند کردن دندان حیوانات وحشی در سیرک‌ها و قرار دادن طعمه‌های زنده در اختیار آنها برای دریده شدن در حضور تماشاچی‌ها اعلام کرد: نمی‌توان یک‌شبه فعالیت تمامی سیرک‌های کشور را متوقف کرد و در این میان باید شرایط به گونه‌ای باشد که در ابتدای امر حیوان‌آزاری در سیرک‌ها صورت نگیرد. در پی این اظهارات، جمعی از طرفداران حقوق حیوانات هم در نامه‌ای سرگشاده به رئیس مجلس خواستار پیوستن ایران به کشورهای حذف‌کننده حیوانات از سیرک شدند.

کمال زن در لگد زدن نیست
index:2|width:50|height:20|align:right نوشت: آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی به برخی حمایت‌ها از ورزش زنان انتقاد کرد. او گفت: «...به ما گفتند بیراهه بروید ما هم گفتیم چشم، فضیلت زن در این نیست، که زن و دختر ما برود پایش را دراز کند و یک کسی را بزند و برای ما مدال بیاورد، فأین تذهبون، به کجا داریم می‌رویم... زن باید مادر بشود و این مادری عاطفه لازم دارد، هرگز مرد این توان را ندارد که فرزند رئوف و مهربان تربیت کند. کمال زن در مادر شدن و تربیت فرزند است. الان باب شده بچه‌ها را ببرند مهدکودک و این خطر است. همین که پدر و مادر بزرگ شدند و سالمند شدند آنها را به خانه سالمندان می‌برد چون مهر و عاطفه نچشید، هفت سال کودک باید در دانشگاه عاطفه باشد.»

زنان ایرانی، دو برابر مردان افسرده می‌شوند
index:3|width:60|height:20|align:right نوشت: سیدمجتبی نقشواریان رئیس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری شیراز گفت: شیوع اختلال افسردگی، در زنان ایرانی دو برابر مردان است بدین ترتیب که میزان ابتلا در زنان 14 تا 19 درصد و در مردان 5 تا 12 درصد است. مشخصه افسردگی، خلق افسرده یعنی احساس غم از درون، اعتماد به نفس کم و بی‌علاقگی به هر نوع فعالیت و لذت روزمره است. سن بروز این بیماری حدود 30 سالگی است... تشخیص افسردگی اساسی راه‌های مختلفی دارد از جمله بروز یک یا چند حمله افسردگی یا بی‌علاقگی و بی‌لذتی که حداقل دو هفته طول بکشد... تلاش بر کاهش فشار زندگی و استرس، فعالیت بر اساس توان، ورزش ملایم، رفتن به سینما و ... به‌عنوان راه‌هایی برای پیشگیری از پیشرفت بیماری، مطرح است.

انتقاد از حضور ماشین‌های لوکس در تهران
index:4|width:50|height:20|align:right در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت: «... تعداد اتومبیل‌هایی که حجم موتور آنها بالای 3500 سی‌سی است و از سال 88 تاکنون وارد کشور شده است نزدیک به 100 هزار دستگاه است. برخی از آنها نظیر «مازاراتی» بالای 2میلیارد تومان قیمت دارد! ...هر روز صبح ماموران ناجا را می‌بینیم که در برخی از چهارراه‌ها، موتورسیکلت‌های اکثرا قراضه و زهوار در رفته را به دلایل البته موجه قانونی جمع‌آوری می‌کنند، ولی هیچ دستگاه مسئولی از دولت و مجلس و قوه قضائیه به نیروی فداکار انتظامی ماموریت نداده است که فلان اتومبیل لوکس چند میلیارد تومانی را متوقف کند و بپرسد؛ تو کیستی؟! و از کجا آورده‌ای؟! مسئولان باید ایمان داشته باشند که در روزهای حادثه ـ آنهایی که در میدان حاضرند، همین اقشار محرومند.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها