شناسه خبر : 12974 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مقام معظم رهبری: برای حل مشکل رکود باید برخی از طرح‌ها به بخش خصوصی سپرده شود

رکودزدایی با بخش خصوصی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تلاش دولت برای خروج از رکود، طرح تحول سلامت، برنامه‌ریزی برای ادامه حرکت علمی کشور، مهار آب‌ها و تلاش برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و طرح‌های آبیاری را از دیگر اقدامات خوب دولت دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و هیات وزیران به برخی اقدامات مثبت دولت اشاره کردند و گفتند: کاهش تورم و آرامش و ثبات نسبی در زمینه اقتصادی و مهار نوسانات تند، یکی از اقدامات خوب دولت است که باید ادامه یابد. البته ما به تورم دورقمی راضی نیستیم و تورم سالانه باید به زیر 10 درصد برسد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تلاش دولت برای خروج از رکود، طرح تحول سلامت، برنامه‌ریزی برای ادامه حرکت علمی کشور، مهار آب‌ها و تلاش برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و طرح‌های آبیاری را از دیگر اقدامات خوب دولت دانستند و با اشاره به موضوع هسته‌ای افزودند: پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای یکی از کارهای بسیار مهمی است که انجام شده و امیدواریم اگر در این زمینه برخی مسائل و مشکلاتی هم وجود دارد، برطرف شود.
رهبر انقلاب اسلامی، اقتصاد را اصلی‌ترین اولویت کشور برشمردند و چند نکته را در این زمینه بیان کردند که نکته نخست «پیشرفت توام با عدالت» بود. ایشان افزودند: باید مراقب بود در حرکت اقتصادی، فاصله طبقاتی پیش نیاید و فقرا پایمال نشوند. رهبر انقلاب با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشور برای دستیابی به رشد اقتصادی بالا افزودند: مساله مدیریت بازرگانی و تجارت خارجی خیلی مهم است. ایشان همچنین تبادل و تجارت عادلانه و تبدیل نشدن ایران به بازار کالاهای خارجی را مورد تاکید قرار دادند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اقتصاد مقاومتی را موضوع مهمی خواندند که در هرگونه برنامه‌ریزی باید مورد توجه کامل دولت قرار گیرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یادآوری کردند: اقتصاد مقاومتی، بسته‌ای «کامل و منسجم» و محصول عقل جمعی است و برای تحقق نیز به برنامه اجرایی و عملیاتی منسجم نیاز دارد. ایشان افزودند: در این برنامه باید سهم اجرایی هر دستگاه مشخص و زمان‌بندی شود و به موازات رفع مشکلات و موانع، فعالیت‌های دستگاه‌ها رصد و پیگیری شود.
رهبر انقلاب افزودند: بعد از طراحی این برنامه عملیاتی، گام دوم در تحقق اقتصاد مقاومتی، تشکیل یک ستاد فرماندهی قوی، هوشمند و نافذالکلمه است تا با پایش فعالیت‌ها، اقدامات ضربتی برای حل مشکلات، و اتخاذ تصمیمات صحیح و به‌موقع، زمینه اجرایی شدن برنامه را فراهم کند و به مردم گزارش دهد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دولتمردان تاکید کردند: هیچ برنامه اقتصادی غیرمنطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار ندهید و برنامه ششم توسعه را نیز سریع‌تر و بر همین مبنا تدوین کنید. ایشان با اشاره به موضوع رکود و گزارش رئیس‌جمهور مبنی بر رشد مثبتِ سه‌درصدی اقتصادی گفتند: این رشد نشان‌دهنده یک جابه‌جایی مختصر در رکود است اما اگر به‌طور جدی با رکود مبارزه نشود، رشد فعلی اقتصادی نیز به خطر خواهد افتاد و تورم بار دیگر روند صعودی پیدا خواهد کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: برای حل مشکل رکود، باید برخی از طرح‌ها به بخش خصوصی سپرده شود. ایشان با اشاره به برخی آمارها مبنی بر وجود 400 هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام افزودند: اگر 10 درصد این طرح‌ها به بخش خصوصی سپرده شود، 40 هزار میلیارد تومان وارد چرخه اقتصادی کشور می‌شود و تاثیرات مهمی در بر‌طرف کردن رکود خواهد داشت.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها