شناسه خبر : 10961 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

انباری با 80 هزار خودرو صفر
index:1|width:40|height:20|align:right نوشت: به گفته مشاور ارشد رئیس‌جمهور هم‌اکنون 80 هزار خودرو در انبار یکی از خودروسازان وجود دارد و فروش نمی‌رود. اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور که در یک گفت‌وگوی زنده با رادیو اقتصاد صحبت می‌کرد، افزود: «تقاضا به حدی کم است که یکی از خودروسازان مجبور شده است در انبار خود 80 هزار خودرو نگهداری کند.» با این حال و به‌رغم اینکه خودروسازان با انباشت خودرو مواجه هستند، قیمت رسمی خود را کاهش نمی‌دهند و متقابلاً مردم هم تمایل سابق به خرید خودرو را ندارند. این موضوع را می‌توان به راحتی و با سرکشی به نمایندگی‌های فروش خودروهای موجود در شهرهای مختلف دریافت.

حجم دولت ایران؛ 15 برابر استاندارد
index:2|width:40|height:20|align:right نوشت: رئیس اتاق بازرگانی ایران رکن اقتصاد مقاومتی را اتکا به مردم ایران دانست و برخی مشکلات را که اقتصاد دولتی ایجاد کرده برشمرد. محسن جلال‌پور گفت: توسعه نفت‌محور حول سازمان‌های توسعه‌ای دولتی در سال اخیر و ظهور غول‌های پراشتهای خصولتی در اقتصاد کشور در ربع قرن اخیر، امکان رشد را از فعالان مردمی گرفته است. راه توسعه دولت‌زده ایران، دولتی بس بزرگ با بهره‌وری کم آفریده که با چهار میلیون کارمند حاکمیت و تعهدات وحشتناک بازنشستگی، سیاهچاله‌ای است که همه امکانات ملی را می‌بلعد. با استاندارد ژاپن، دولت ایران 15 برابر نیازش کارمند دارد!

بودجه‌نویسی پساتحریمی
نوشت: از آنجا که شرایط ایران پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای متفاوت از آنچه در سال‌های گذشته تجربه شده، خواهد بود، قاعدتاً باید برنامه‌ریزی برای دوران پساتحریم نیز متفاوت از برنامه‌ریزی‌های سالیان گذشته باشد. این برنامه‌ریزی باید ضمن استفاده از موقعیت خوب پس از اجرایی شدن برجام، عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کند و در مسیر بهبود شاخص‌ها که در دولت یازدهم آغاز شده، پیش رود. اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و هفتگل در مجلس در این زمینه اظهار کرد: بودجه با توجه به شرایط پساتحریم برنامه‌ریزی می‌شود و برخی مسائل که قابل پیش‌بینی هستند در آن گنجانده می‌شوند.

فرصت-تهدید افت لیر ترکیه
index:4|width:40|height:20|align:right نوشت: در حالی که اقتصاد ترکیه به سبب بحران‌های پی ‌در پی سیاسی آسیب دیده و ارزش پول این کشور نیز روبه کاهش گذاشته، کارشناسان با توجه به روابط نزدیک اقتصادی ایران و ترکیه، شرایط کنونی را یک فرصت-تهدید برای کشورمان ارزیابی کرده و بر مدیریت صحیح آن تاکید دارند. به عنوان مثال چون ایران واردکننده برخی مواد اولیه برخی صنایع از ترکیه است، اکنون می‌تواند این مواد اولیه را با قیمت کمتر و به میزان بیشتر وارد کند... از نظر تهدید بودن، کاهش ارزش لیر می‌تواند به ارزان شدن برخی کالاهای مصرفی ترکیه منجر شده و بازار آنها را در ایران گسترش داده و باعث آسیب خوردن تولیدات ایرانی شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها