شناسه خبر : 16558 لینک کوتاه

شرکت‌های میلیونر جای افراد میلیونر را گرفتند

تصویب مالیات میلیونرها در فرانسه

مالیات بحث‌برانگیز میلیونرها در فرانسه به قانون تبدیل شد تا پس از این دولت بتواند به شرکت‌هایی که بیش از یک میلیون یورو دستمزد می‌دهند، مالیات ۷۵درصدی ببندد.

مالیات بحث‌برانگیز میلیونرها در فرانسه به قانون تبدیل شد تا پس از این دولت بتواند به شرکت‌هایی که بیش از یک میلیون یورو دستمزد می‌دهند، مالیات 75درصدی ببندد. در حالی که طرح اولیه این مالیات سال گذشته خلاف قانون اساسی اعلام شده بود وضع این مالیات توسط شورای قانون اساسی فرانسه در هفته قبل تصویب شد. فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه این مالیات را روشی خواند که در آن ثروتمندان ملزم هستند به مشکلات و کسری بودجه بالای دولت کمک و از اقتصاد ضعیف کشور حمایت کنند. این مالیات در ابتدا صرفاً برای افراد ثروتمند تدوین شده بود اما در نهایت تغییر کرد و شرکت‌ها را هدف خود قرار داد؛ شرکت‌هایی که سالانه مبالغ زیادی به عنوان دستمزد پرداخت می‌کنند.
بر اساس آنچه به تصویب شورای قانون اساسی فرانسه رسیده است کارفرمایان برای حقوق‌هایی که در سال از یک میلیون یورو (4/1 میلیون دلار) فراتر می‌رود باید مالیات بپردازند. این قانون فعلاً در سال 2013 و 2014 اجرا می‌شود و نباید از پنج درصد درآمد سالانه شرکت بالاتر رود.
فرانسوا اولاند گفته این مالیات سمبلیک است و به این جهت طراحی شده تا یک حرکت سیاسی برای برقراری برابری اقتصادی باشد. در نهایت به نظر نمی‌رسد این مالیات منبع پولی قابل توجهی باشد و دولت فرانسه تخمین می‌زند این مالیات تنها برای حدود 470 شرکت قابل اجرا باشد. جیمز شیلد استاد سیاست فرانسه در دانشگاه آستون بریتانیا می‌گوید: «این مالیات در بحبوحه مبارزات انتخاباتی اولاند در سال 2012 پایه‌گذاری شد. عمر این مالیات تنها دو سال است پس باید واقعاً بپذیریم که این قانون واقعاً سمبلیک است.»
وضع این قانون واکنش شدید افراد ثروتمند فعال در کسب‌وکار، ستارگان سینما و بازیکنان فوتبال فرانسه را به دنبال داشته است. در اوایل سال 2013 نیز باشگاه‌های فوتبال فرانسه تهدید کردند که در صورت معاف نشدن از پرداخت این مالیات دست به تحریم مسابقات فوتبال خواهند زد. اگر چه بعداً از این تحریم صرف‌نظر کردند. طرح اولیه این مالیات واکنش شدید بازیگر شهیر فرانسوی ژرارد دوپاردیو را نیز به دنبال داشت که برای محافظت خود در قبال این مالیات سنگین تابعیت روسی گرفت و شهروند این کشور شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها