شناسه خبر : 16405 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

ایران وارد سن سرطان شده است
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: به گواه آمار در ۱۵ تا ۲۰سال آینده، شمار بیماران مبتلا به سرطان، دو برابر خواهد شد؛ در یک کلام اینکه ایران وارد سن سرطان شده است و روز به روز بر شمار مبتلایان بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی افزوده خواهد شد. به گفته محمداسماعیل اکبری، رئیس «مرکز تحقیقات سرطان» در زمان حاضر به ازای هر 100 هزار تن از جمعیت کشور، حدود ۱۵۰ نفر به سرطان مبتلا هستند و سالانه ۸۵ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در ایران رخ می‌دهد... براساس آمار مرکز تحقیقات سرطان ایران، سرطان در سال ۹۱، جان ۴۱هزار ایرانی را گرفت. در زمان حاضر نیم میلیون نفر در کشور با سرطان زندگی می‌کنند. در همین حال رئیس انجمن متخصصان زنان ایران از کاهش سن ابتلا به سرطان سینه در زنان ایرانی به کمتر از 35 سال خبر داد.

تا به حال غیرت دینی کجا رفته بود؟
index:2|width:50|height:20|align:right نوشت:‌ شهین‌دخت ‌مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تفکیک جنسیتی کارمندان اعلام کرد: چرا پس از گذشت 9 سال از شهرداری آقای قالیباف تفکیک جنسیتی اجرا شده است؟ تا به حال غیرت دینی کجا رفته بود؟ چرا در سه سال اخیر این طرح به اجرا در نیامده است؟ که اینها پرسش‌های موجود در جامعه است. اگر به پرسش‌های مطرح شده در زمینه بخشنامه تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران پاسخ داده شود می‌توانیم به راهکارهایی دست یابیم. اگرچه ناهنجاری‌هایی ممکن است در روابط زنان و مردان وجود داشته باشد؛ اما نباید استثناها را به قاعده تبدیل کنیم... رئیس جمهور نیز در شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری صحبت‌های خوبی در زمینه تفکیک جنسیتی کرده‌اند و تکلیف اعضای دولت را در این زمینه روشن کرده‌اند.

افزایش معلولیت از 10 به 15 درصد در ایران
index:3|width:50|height:20|align:right نوشت: «یحیی سخنگویی» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: آمار معلولیت در کشور طی دو سال اخیر از 10 به 15 درصد افزایش یافته است... براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، 15 درصد از افراد هر جامعه معلول هستند که در ایران این آمار به بیش از 11 میلیون نفر می‌رسد، که سه درصد از این افراد دارای معلولیت‌های بسیار شدید هستند. امکانات سازمان بهزیستی محدود است و اگر امکانات این سازمان 10 برابر شود، همچنان قادر به پاسخگویی به نیازها نیستیم، زیرا جمعیت معلولان نیز هر ساله افزایش می‌یابد...اکنون بیش از 1800 مرکز توانبخشی در کشور وجود دارد که حدود یکصد هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی را حمایت می‌کنند.

مشکل آنهایی هستند که خودشان را خوشگل می‌کنند
index:4|width:60|height:20|align:right گفت‌وگویی با شیخ جعفر ‌شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز داشته است. در بخشی از این مصاحبه آمده است: «... نوع پوشش خانم‌ها در این روزها خجالت‌آور است! واقعاً انسان بعضی وقت‌ها نمی‌داند چه بگوید و چه کاری انجام دهد. ما جمهوری اسلامی هستیم و اسلامی‌ترین کشور در دنیاییم و به همین دلیل نباید خیابان‌های ما محل جولان بی‌حجاب‌ها و آرایش‌کرده‌ها باشد... جنس مخالف در خیابان به قدری زیاد شده که هر کس می‌تواند با 50 هزار تومان مشکلش را حل کند. ازدواج الان طوری است که انگار کسی بخواهد برای یک لیوان شیر، گاو بخرد...وقتی از عمد بی‌بندوباری به وجود می‌آورند و باعث می‌شوند پسرهای مردم منحرف شوند، نباید شلاق بخورند؟... مشکل آنهایی هستند که از عمد خودشان را خوشگل می‌کنند...»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها