شناسه خبر : 8157 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کوادکوپتر نیکسی از شما سلفی می‌گیرد

دستبند سلفی

نیکسی یک نمونه اولیه از کوادکوپتر پوشیدنی با یک دوربین برای گرفتن عکس سلفی است.

نیکسی یک نمونه اولیه از کوادکوپتر پوشیدنی با یک دوربین برای گرفتن عکس سلفی است.
گجت‌های پوشیدنی جزو گجت‌های لازم در سال 2014 است و این بسیار طبیعی است که ما شروع به دیدن گجت‌های پوشیدنی در این سال می‌کنیم.
کریستوفر کستال، دانشجوی نابغه ‌دوره دکترای دانشگاه استنفورد است که اولین تلاش برای ساخت کوادکوپتر پوشیدنی مجهز به دوربین را انجام داده است. نیکسی برای زمان‌هایی است که شما واقعاً می‌خواهید از کاری که مشغول به انجام آن هستید عکس یا فیلم بگیرید. اما استفاده از دوربین‌های معمول و تلفن همراه، ممکن است کار شما را مختل کند و مناسب استفاده شما نیست. تصور کنید که بتوانید عکسی هنگام صعود به یک کوه، پرواز با یک کایت یا پرش از یک بلندی از خود بگیرید.
طراحی نیکسی با یک دستبند بسیار حجیم است. زمانی که شما تصمیم به گرفتن عکس از خود می‌گیرید، این دستبند با یک حرکت خاص از دست شما باز شده و تبدیل به یک کوادکوپتر می‌شود. در نظریه زمانی که نیکسی از دست شما به پرواز در می‌آید در فاصله‌ای از شما قرار می‌گیرد و محل ایستادن شما را تشخیص می‌دهد. در این هنگام شما می‌توانید از خود عکس یا فیلم بگیرید و سپس نیکسی همانند یک بومرنگ به سوی شما بازمی‌گردد و شما با گرفتن آن می‌توانید دوباره آن را روی دست خود ببندید.
اینکه نیکسی بتواند شما را در محل‌های شلوغ مانند استادیوم یا وسط پیاده‌رو در یک شهر بزرگ تشخیص دهد، نیازمند تلاش فراوان از سوی تیم کستال است که در زمان عرضه آن مشخص خواهد شد.
اما آنچه مشخص است این است که به زودی ما شاهد وسیله‌های پرنده‌ای خواهیم بود که از آنها در گرفتن عکس سلفی استفاده می‌کنیم.
نیکسی در میان فینالیست‌های مسابقه‌ای با هدف تغییر آینده تکنولوژی‌های پوشیدنی به نام «چالش پوشیدنی کردن» اینتل، است.
برنده این مسابقه در اوایل ماه نوامبر اعلام خواهد شد. برنده 500 هزار دلار را به خانه خواهد برد. این پول با هدف بهبود پروژه و تجاری کردن آن به فرد برنده اهدا خواهد شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها