شناسه خبر : 2847 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بردیه روزنامه‌ها - ۲

ایران دارای کندترین اینترنت جهان
نوشت: موسسه آمار و ریاضیات «آکامی» با بررسی نرخ سرعت اینترنت جهانی، کشورهایی را که دارای سریع‌ترین نرخ دسترسی به اینترنت هستند معرفی کرده است. این موسسه در گزارش جدید 2013 خود درباره وضعیت اینترنت جهانی آورده است هنگ‌کنگ، ژاپن، رومانی و کره جنوبی در صدر پرسرعت‌ترین اینترنت‌های دنیا قرار می‌گیرند و پس از این کشورها ایالات متحده آمریکا در جایگاه نهم قرار دارد که خدمات اینترنتی آن نسبت به سایر کشورهای دارای فناوری با قیمت بیشتر و سرعت کمتر عرضه می‌شود. در این گزارش هنگ‌کنگ بار دیگر با سرعت 6/63 مگابایت سرعت و افزایش 9درصدی نسبت به سه ماه گذشته در صدر جدول قرار گرفت. میانگین اوج سرعت اینترنت در ایران کندترین در جهان بوده و به 2/3 مگابیت در ثانیه رسیده است.

می‌خواهم صد سال گریه نکنند
نوشت: آیت‌الله عبدالله فاطمی‌نیا از برخی مداحی‌های رایج در کشور انتقاد کرد: «احساس یک اندازه‌ای دارد عزیز من... خدا شاهد است الان در تهران هم یک مجالسی روی احساس برگزار می‌شود، خیلی ببخشید نواری را آورده بودند می‌گفت: ... عباس خوشگله! آمد زینب کبری را پیدا کرد گفت به داداش حسین یک چیزی بگو! مثل اینکه میدان مولوی بوده مثلاً، دروازه غار بوده نعوذبالله، این شد حرف!؟ همش احساس!؟ آدم قمر بنی هاشم را این‌طور یاد می‌کند!؟ قمر بنی‌هاشمی که ائمه وقتی اسمش می‌آمد تعظیمش می‌کردند، آن وقت این‌طور می‌گویند!؟ که دو نفر عوام می‌خواهند گریه کنند!؟ می‌خواهم صد سال گریه نکنند، اگر می‌خواهیم به یک آدم عوامی هم حالی بدهیم به او بفهمانیم روی این روایت داریم این را به تو می‌گوییم.»

تحریم مقالات ایرانی در مجلات علمی دنیا
نوشت: گروه انتشاراتی تیلور و فرانسیس، به عنوان ناشر مجموعه‌ای از مجلات و کتب علمی عمده از مجلات زیرمجموعه خود خواسته که مقررات تحریم ایران را که از طرف ایالات متحده و اتحادیه اروپا وضع شده، رعایت کنند. مطابق سیاست جدید این مجموعه انتشاراتی، مجلات زیرمجموعه آن باید خود را با سیاست وزارت خزانه‌داری آمریکا، که شهروندان آمریکایی را از مداخله در روند انتشار مقالات ایرانی بازمی‌دارد، تطبیق دهند. بر این اساس وزارت خزانه‌داری آمریکا حکم کرده که شهروندان این کشور از هر رابطه‌ای با نویسندگانی که مستقیم و غیرمستقیم به «بخش‌های سیاسی و نهادهای دولتی ایران یا هر نهادی که به هر ترتیبی وابسته به بانک مرکزی ایران است» خودداری کنند. پیش از این نیز انتشارات هلندی الزویر به تحریم ایران پیوسته بود.

دفن شیرهای غول‌پیکر تاریخی
نوشت: شیرهای غول‌پیکر تاریخی و سنگی که مردم منطقه آب ماه یک در استان خوزستان آنها را روی سنگ قبر بزرگان قرار می‌دادند، پس از آبگیری سد گتوند به زیر آب رفتند این در حالی است که این شیرهای سنگی با عنوان «بردشیرها» در فهرست میراث ملی ثبت شده بودند. پیش از این مسوولان میراث فرهنگی در استان خوزستان اعلام کرده بودند که با همکاری مسوولان سد گتوند قرار است موزه‌ای برای این شیرهای سنگی اختصاص یابد و این شیرها به آن موزه انتقال داده شوند اما هیچ‌وقت نه چنین موزه‌‌ای افتتاح شد و نه شیرهای سنگی از روستاهایی که به زیر آب رفتند، بیرون کشیده شدند به همین دلیل شاید اگر روزی غواصانی به زیر دریاچه سد بروند، در برخی از مناطق با انبوهی از شیرهای سنگی روی قبرستان مواجه شوند!

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها