شناسه خبر : 18948 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای کوتاه

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی حمل و نقل ریلی با اعلام اینکه پیشنهاد افزایش تعرفه شرکت‌های حمل و نقل ریلی به شرکت راه‌آهن ارائه شده است، گفت: اولین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع ریلی از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

تاثیر نرخ ارز بر افزایش قیمت ناوگان ریلی
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی حمل و نقل ریلی با اعلام اینکه پیشنهاد افزایش تعرفه شرکت‌های حمل و نقل ریلی به شرکت راه‌آهن ارائه شده است،گفت: اولین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع ریلی از 17 تا 20 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
حسین آشوری گفت: بیشتر شرکت‌های صنعت حمل و نقل در سال گذشته با کمبود تولید، سفارش و حجم تولید روبه‌رو بودند، البته ما در سفارش مشکلی نداشتیم اما این سفارش‌ها منجر به قرارداد عملیاتی نشد. وی یکی از مهم‌ترین موانع قراردادی شدن سفارش‌ها را تامین نقدینگی شرکت‌ها دانست و افزود: شرکت‌های سفارش‌دهنده به دنبال تامین نقدینگی از طریق تسهیلات ریالی یا ارزی بودند و با وجود اینکه راه‌آهن این شرکت‌ها را به بانک و بخشی را به صندوق توسعه ملی معرفی کرده اما هنوز این شرکت‌ها موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.
آشوری با انتقاد از اینکه تعرفه‌ها متناسب با حمل و نقل افزایش نیافته است، گفت: قیمت تولید افزایش یافته و برای بهره‌وری از واگن باید تعرفه‌های حمل و نقل افزایش پیدا کند. آشوری با بیان اینکه افزایش قیمت ارز، قیمت ناوگان را بالا برده است، گفت: قیمت ناوگان در این مدت دو تا سه برابر شده است و برای شرکت‌ها توجیه اقتصادی ندارد که ناوگان جدیدی را وارد کشور کنند و تا زمانی که حمایت‌های دولتی برای پرداخت تسهیلات وجود نداشته باشد شرکت‌ها اقدامی برای خرید ناوگان نمی‌کنند.

تجمیع 32 صندوق قرض‌الحسنه
ابراهیم درویشی معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به تجمیع صندوق‌های دارای بیش از یک شعبه گفت: 32 صندوق قرض‌الحسنه به یک بانک قرض‌الحسنه تبدیل خواهند شد.

رشد ۴۳ درصدی واردات سیگار
گمرک ایران اعلام کرد: در سال گذشته، ۱۰ هزار و ۲۵۳ تن سیگار به ارزش ۹۸ میلیون و ۳۴۳ هزار دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۳ درصد رشد داشته است.

جریمه گران‌فروشی و کم‌فروشی
با موافقت دولت میزان جرایم تخلفات مندرج در قانون نظام صنفی تعیین شد که بر اساس آن برای هر بار گران‌فروشی حداقل 170 هزار ریال و برای هر بار کم‌فروشی نیز 339 هزار ریال جریمه تعیین شده است.

افزایش اجاره‌نشینی در کشور
آمارهای اعلام‌شده از سوی اتحادیه کشوری مشاوران املاک نشان می‌دهد پارسال بیش از 547 هزار قرارداد اجاره واحدهای مسکونی در کشور منعقد شد که 197 هزار مورد نسبت به سال 90 افزایش دارد.

کشف 114 هزار دلار قاچاق در فرودگاه‌ها
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: نوروز امسال 114هزار دلار قاچاق از مسافران در سطح فرودگاه‌های کشور کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 46 درصد رشد داشته است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها