شناسه خبر : 12702 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه به ادعاهای آنکارا واکنش نشان داد

کردها در پی تشکیل دولت مستقل نیستند

صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در مصاحبه با روزنامه حریت گفت: «اجازه بدهید من همین الان به شما بگویم که ما پروژه‌ای با هدف تشکیل کشور کرد در دست نداریم.» سخنان او در واکنش به نگرانی‌های روزافزون مقام‌های آنکارا مبنی بر تمایل کردهای سوریه برای داشتن کشور خودمختار کرد در مرز سوریه و ترکیه مطرح شد.

صالح مسلم می‌گوید: یگان‌های دفاع مردمی، که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) هستند، قصد ایجاد «کریدور کردی» را که احتمالاً زمینه تشکیل کشور مستقل کرد را در سوریه ایجاد می‌کند، ندارند. صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در مصاحبه با روزنامه حریت گفت: «اجازه بدهید من همین الان به شما بگویم که ما پروژه‌ای با هدف تشکیل کشور کرد در دست نداریم.» سخنان او در واکنش به نگرانی‌های روزافزون مقام‌های آنکارا مبنی بر تمایل کردهای سوریه برای داشتن کشور خودمختار کرد در مرز سوریه و ترکیه مطرح شد.
صالح افزود: «خداوند کردهای سوریه را در مرز با ترکیه قرار داده است. کردها هم در آنجا زندگی می‌کنند. ما باید چه کار کنیم؟ آیا باید خاک و وطنمان را ترک کنیم چون ترکیه ناخشنود است؟ این نگرانی‌ها بی‌پایه و شرم‌آور است.» اشاره او به برخی گزارش‌های خبری در ترکیه بود که می‌گویند حزب اتحاد دموکراتیک سوریه بسیار خطرناک‌تر از داعش است. او افزود: «نگرانی ما حفاظت از خودمان و مردممان از خیانت داعش است. داعش در شهر مهم تل ابیض در شمال سوریه که هم‌مرز ترکیه است مرتکب اقدامات وحشیانه بسیاری شده است.» صالح مسلم با اشاره به ادعاهای اخیر گفت: «چنین گفتمانی ممکن است تنها یک هدف داشته باشد و آن ایجاد اختلاف میان عرب‌ها و کردها در این منطقه است. این سرزمین جایی است که کردها، عرب‌ها و ترکمان‌ها در صلح کنار یکدیگر زندگی خواهند کرد. بنابراین آنکارا نباید درباره اظهارات مختلف و بین‌المللی نگران باشد. مردمی که از تل ابیض به ترکیه رفته بودند، الان در حال بازگشت به وطن خود هستند. این چه ایرادی دارد؟» این در حالی است که به دنبال پیشروی سریع کردهای سوریه به سمت استان رقه تروریست‌های داعش تلاش می‌کنند برای مقابله با کردها خطوط دفاعی خود را در این استان تقویت کنند.
داعش همچنین به کردهای ساکن شهر رقه مهلتی داده تا این شهر را ترک کنند. پیشروی کردها موجب فروپاشی داعش در رقه شده به طوری که همسران و فرزندان تروریست‌های داعش برای قرار نگرفتن در معرض حملات کردها در حال ترک کردن این شهر و رفتن به ریف حلب در شمال شرق سوریه هستند. فعالان محلی در شهر رقه اعلام کردند داعش به غیرنظامیان کرد که در این شهر ساکن هستند چند ساعت مهلت داده تا شهر را ترک کنند در غیر این صورت بازداشت می‌شوند. یک فعال کرد در این باره می‌گوید: «برخی شهروندان کرد به همراه خانواده‌های خود دور از چشم تروریست‌های داعش از شهر رقه به شهر کوبانی آمده‌اند.» به گفته این فعال کرد، داعش مانع بازگشت افراد به مناطق تحت سیطره کردها می‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها