شناسه خبر : 6745 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

افزایش اجاره‌نشین‌ها و نرخ اجاره در ایالات متحده

اجاره‌نشینان بعد از بحران

پرداخت اجاره معمولاً یکی از چالش‌های اصلی خانواده‌های فقیر در ایالات متحده محسوب می‌شود اما در سال‌های اخیر، این موضوع برای خانواده‌های با درآمد متوسط نیز، در حال تبدیل شدن به یک معضل است. از هر پنج نفر مستاجر آمریکایی، یکی از آنها سالانه بین ۴۵ تا ۷۵ هزار دلار بابت اجاره خانه می‌پردازد.

پرداخت اجاره معمولاً یکی از چالش‌های اصلی خانواده‌های فقیر در ایالات متحده محسوب می‌شود اما در سال‌های اخیر، این موضوع برای خانواده‌های با درآمد متوسط نیز، در حال تبدیل شدن به یک معضل است. از هر پنج نفر مستاجر آمریکایی، یکی از آنها سالانه بین 45 تا 75 هزار دلار بابت اجاره خانه می‌پردازد. این رقم بدان معناست که این افراد بیش از 30 درصد کل درآمد سالانه خود را بابت هزینه جایی که در آن ساکن هستند، می‌پردازند.
در شهرهای گرانی مانند نیویورک و سانفرانسیسکو تقریباً نصف مستاجران مجبورند بین 45 تا 75 هزار دلار بابت اجاره بپردازند. اما در حال حاضر مساله مهم‌تر این است که نرخ رشد اجاره خانه، بسیار بیشتر از نرخ رشد درآمدهاست و همین موضوع باعث شده در سال‌های اخیر برای خانواده‌های با درآمد متوسط هم که قبلاً به راحتی از پس پرداخت هزینه اجاره بر می‌آمدند، این موضوع تبدیل به معضل شود. بر اساس گزارشی که به تازگی توسط یک موسسه تحقیقاتی وابسته به هاروارد منتشر شده است افزایش تعداد اجاره‌نشینان و در نتیجه کاهش تعداد خانه‌های عرضه‌شده در بازار اجاره، باعث شده نرخ رشد اجاره واحدهای مسکونی، حدود دو برابر نرخ تورم باشد. البته این موضوع فقط مشکل ساکنان شهرهای بزرگ یا افراد با درآمد کمتر از حد مشخصی نیست. به عنوان یک شهروند یا ساکن ایالات متحده، مهم نیست شما چه درآمدی داشته باشید، درآمد شما هر چه که باشد، به هر حال در سال‌های اخیر سهم بیشتری از آن را برای اجاره پرداخته‌اید. در سال 2013 حدود 25 درصد اجاره‌نشینان در ایالات متحده، بیش از 50 درصد درآمد خود را برای اجاره خانه پرداخت کرده‌اند. میانه درآمد اجاره‌نشین‌ها در کل ایالات متحده، 33 هزار دلار و میانه اجاره خانه 900 دلار در ماه است. البته مشخص است که افراد و خانوارهایی که در گروه درآمد اندک قرار می‌گیرند، به هر حال از فشار اجاره بیشتر در رنج هستند.
در واقع می‌توان این‌طور گفت که آنها، حتی قبل از ایجاد وضعیت فعلی نیز ، بخش بسیار عمده‌ای از درآمد خود را برای اجاره پرداخت می‌کرده‌اند و توانایی افزایش این پرداختی را ندارند و در نتیجه وضعیت فعلی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی معیشتی برای آنها شود. معمولاً هر چه خانواده درصد بیشتری از درآمد خود را صرف اجاره کند، هزینه‌های پرداختی برای غذا و مراقبت‌های بهداشتی و همچنین پس‌انداز را کاهش می‌دهد. بحران جهانی سال 2008، کاهش ارزش خانه‌های مسکونی و بالا رفتن نسبی شدید هزینه وام‌هایی که خانوارها بابت خرید منازل مسکونی خود دریافت کرده بودند، باعث شد تا اشتیاق مردم به خرید خانه کاهش یابد. هر روز افراد بیشتری ترجیح می‌دهند به جای پرداخت ماهانه هزینه وام مسکن، اجاره بپردازند و در نتیجه روز به روز تعداد مستاجران در حال افزایش است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها