شناسه خبر : 1169 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

دموکراسی نتیجه تولید ثروت است
نوشت: محمود سریع‌القلم استاد روابط بین‌الملل دانشگاه گفت: «بخش خصوصی باید بگوید من برای استراتژی ملی این سند را دارم و با ظرافت و مهارتی که دارد نشان دهد که هدف سیاسی ندارد، بلکه هدف اقتصادی و ملی دارد...تولید ثروت نیازی به دموکراسی ندارد؛ چون دموکراسی نتیجه تولید ثروت است. تولید ثروت نیاز به قانون دارد و اگر بخش خصوصی بتواند این موضوع را در کشور قاعده‌مند کند، کار بزرگی انجام داده است. اینکه همه می‌خواهیم ثروت تولید کنیم خوب است، ولی این کار باید قاعده و قانون داشته باشد. اگر قرار باشد بخش خصوصی با بخش‌ها و افرادی در دولت ارتباط داشته باشد اما با ارکان مهم سیاست و تصمیم‌گیری در ایران ارتباط نداشته باشد، نمی‌تواند اقناع‌سازی انجام دهد.»

تفکیک مخالف از برانداز در بیانات رهبری
نوشت: تاکید مجدد و مکرر رهبری بر حضور حداکثری در روز انتخابات هفتم اسفند امسال و دعوت دوباره ایشان از همه منتقدان و حتی مخالفان بر مشارکت انتخاباتی روز جمعه خبری امیدوارکننده و دارای لوازمی است که احترام به آن سبب نشاط و بالندگی روزافزون اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور ما خواهد شد... دعوت از مخالفان نظام از سوی رهبری که برای دومین‌بار در انتخابات انجام می‌شود، این بار با فاصله نسبی بیشتری نسبت به دعوت سابق ایشان انجام می‌شود که نشان از اهمیت موضوعی دارد که از اصول اصلاح‌طلبی کشور ماست. تبدیل مخالف به منتقد و تبدیل منتقد به دوست یک اصل مدیریتی بر اساس روحیه اصلاح‌طلبی در عرصه مدیریت و دعوت به مشارکت اجتماعی است.

خاتمی و هاشمی را تکه‌پاره می‌کردیم
به نقل از مجتبی آقاتهرانی، نماینده اصولگرای مجلس نوشت: ... در صحبتی هم که درباره آقای هاشمی‌رفسنجانی کردم، گفتم اگر بنا بود امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر فیزیکی بکنیم باور کن خاتمی و تو را می‌زدیم تکه‌پاره می‌کردیم. اینجا که تهران نیست، اینجا قم است؛ ولی ایشان اجازه این کار را به ما نداده است. ما حق نداریم روی کسی دست بلند کنیم یا چیزی را پرتاب کنیم. برای چه این نسبت‌ها را به هرکسی که می‌خواهید می‌دهید؟ خود بچه‌هایی هم که دهه فجر را می‌گرفتند؛ مثلاً آقایی که مسوول برنامه و همایش بود، آدم‌های درستی هستند اصلاً اهل این حرف‌ها نیستند. همیشه هم انقلابی و متدین بوده‌اند؛ ولی شیوه‌های آقایان را قبول ندارند.

تحلیل رفتار عربستان
با انتشار ترجمه یادداشت محمد‌جواد ظریف، در نیویورک‌تایمز نوشت: ...بلافاصله بعد از امضای توافق موقت هسته‌ای در آذرماه 1392، عربستان سعودی که از فروریختن دیوار ایران‌هراسی به وحشت افتاده بود، تمامی امکانات خود را برای به شکست کشاندن این توافق بسیج کرد. امروز، شواهدی در دست است که برخی افراد در ریاض، نه‌تنها به تلاش‌هایشان برای جلوگیری از عادی شدن شرایط ادامه می‌دهند، بلکه مصمم هستند که کل منطقه را به سوی تقابل بکشانند. عربستان سعودی نگران است که با کنار رفتن پرده بهانه‌جویی‌های هسته‌ای، تهدید جهانی واقعی، یعنی نقش فعال این کشور در پشتیبانی از افراط‌گرایی خشن نمایان شود...فراموش نکنیم که عاملان بسیاری از اقدامات تروریستی از اتباع سعودی هستند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها