شناسه خبر : 45692 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

درخواست توقف جنگ

نشست اعضای سازمان همکاری اسلامی در ریاض برگزار شد

درخواست توقف جنگ

نشست فوق‌العاده مشترک سران اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی با محوریت تحولات فلسطین و جنگ غزه در ریاض آغاز به کار کرد.

محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در آغاز این نشست اظهار کرد: ما بر محکومیت جنگ وحشیانه‌ای که ملت فلسطین در غزه با آن مواجه هستند، تاکید می‌کنیم و تلاش‌هایی برای محافظت از غیرنظامیان در غزه و توقف جنگ انجام داده‌ایم. ما کوچاندن اجباری ساکنان غزه را رد می‌کنیم و خواهان رفع محاصره این منطقه هستیم.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این باره گفت: نیروهای رژیم اشغالگر جنگ نسل‌کشی بی‌سابقه‌ای را علیه مردم ما آغاز کرده‌اند و از تمام خطوط قرمز عبور کردند. وی گفت: رژیم اشغالگر بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم ما را که بیشتر آنها زن و کودک هستند در غزه کشته و زخمی کرده است.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر نیز در این نشست اظهار کرد: مردم غزه در معرض کشتار، محاصره و اقدامات غیرانسانی هستند که نیازمند موضع جدی جامعه جهانی است. امروز ما بار دیگر بر محکومیت کشتار غیرنظامیان تاکید می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که سیاست مجازات دسته‌جمعی مردم غزه غیرقابل قبول است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز گفت: کلمات نمی‌توانند آنچه در غزه اتفاق می‌افتد و هدف قرار دادن وحشیانه بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌ها و مدارس را توصیف کنند. مادرانی را دیدیم که فرزندان مرده خود را در آغوش گرفته بودند و پدرانی که در میان آوار به دنبال اعضای خانواده خود بودند. اسرائیل با کشتن مردم، کودکان و زنان بی‌گناه در تلاش است انتقام حوادث هفتم اکتبر را بگیرد.