شناسه خبر : 28681 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبـرگـزاری‌ها (جهان)

تسنیم: نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه گذشته به صنعا رفت و با هیات ملی یمن دیدار کرد که طی آن هیات یمنی از کارشکنی متجاوزان سعودی و اماراتی در برابر سفر این هیات به ژنو ابراز نارضایتی کرد.

فارس: شورای امنیت ملی عراق روز یکشنبه چند تصمیم را در نشستی که به ریاست حیدر العبادی برگزار شد، صادر کرد که بازسازی ساختار پلیس فدرال و استقرار نیروهای مرزی در طول مرز عراق و ترکیه از جمله این تصمیمات است. دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اعضای شورای امنیت ملی امروز موضوعات آمده در جدول دستور کار، در راس آن ایجاد وضعیت امن و کنترل مرزهای عراق را مورد بحث قرار دادند».

ایلنا: صدراعظم آلمان تصمیم به برکناری رئیس سازمان اطلاعات داخلی این کشور گرفته است. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، تصمیم به برکناری رئیس سازمان اطلاعات داخلی کشور گرفته است، چراکه گمان می‌کند وی در جریان سیاست روز دخالت می‌کند. این خبر را روزنامه «دی ولت» روز دوشنبه گذشته گزارش کرد. «هانس-گئورگ ماسن» رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان، پیشتر نسبت به ویدئوهای منتشرشده از حمله گروه‌های راست افراطی به خارجی‌ها ابراز تردید کرده بود و همین امر باعث شد مورد انتقاد بسیار قرار بگیرند.

ایلنا: رهبر پیشین منطقه کاتالونیا اعلام کرد برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات بلژیک به ‌عنوان نامزد احزاب جدایی‌طلب این کشور ندارد. «کارلوس پوجدمون»، رهبر پیشین کاتالونیا گفت در انتخابات پارلمان اروپا در سال آینده میلادی به ‌عنوان کاندیدای حزب جدایی‌طلب «اتحاد نوین فلاندری» شرکت نخواهد داشت.

مهر: بعد از منتشر شدن گزارش‌هایی مبنی بر احتمال استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا، اکنون گفته می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، خود در فکر برکناری اوست. روزنامه «نیویورک تایمز» در مطلبی گزارش داد، مدتی است که شام مشترک متیس با ترامپ قطع شده و در تمام مصاحبه‌های گرفته‌شده از ده‌ها مقام کاخ سفید، کنگره، مقامات فعلی و پیشین وزارت دفاع آمریکا طی شش هفته گذشته، حسی از وخیم شدن روابط این دو نفر غالب است.

ایسنا: بر اساس نظرسنجی‌ها شینزو آبه پیروز رقابت‌ها برای رهبری حزب محافظه‌کار خود یعنی حزب لیبرال دموکرات ژاپن در روز پنجشنبه خواهد بود تا با رسیدن به سومین دور رهبری حزبش تبدیل به پرسابقه‌ترین نخست‌وزیر تاریخ ژاپن شود. شینزو آبه طبق نظرسنجی‌ها پیروز رای‌گیری برای رهبری حزب سیاسی خود خواهد بود و سه سال دیگر می‌تواند به عنوان نخست‌وزیر ژاپن به کارش ادامه دهد. این در حالی است که تنها رقیب او شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع سابق ژاپن است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها