شناسه خبر : 28794 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

باخبرگزاری‌ها (جهان)

ایلنا: صدراعظم آلمان تاکید کرد که بریتانیا باید درباره اینکه از مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره برگزیت به دنبال چه نتیجه‌ای است، تصمیم‌گیری کند.

فارس: یک روزنامه عربی اعلام کرد رئیس تشکیلات خودگردان قصد دارد فلسطین را به عنوان دولت تحت اشغال معرفی کند و در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از کشورهای جهان نیز می‌خواهد این اقدام را انجام دهند. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز مانند سران بسیاری از کشورهای دیگر هفته گذشته عازم نیویورک شد تا در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند.

ایسنا: دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد که در حمله هوایی روز شنبه هفته جاری خانه یک معلم در ولایت کاپیسا در شمال کابل هدف قرار گرفته و ۹ فرد غیرنظامی کشته شده‌اند.

ایلنا: مقام‌های چین از آمریکا خواستند قرار ۳۳۰ میلیون‌دلاری فروش تجهیزات به تایوان را متوقف کند و هشدار دادند که در صورت مخالفت واشنگتن با این درخواست، «آسیبی جدی» به روابط دوجانبه وارد خواهد شد. «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در جمع خبرنگاران گفت فروش تجهیزات نظامی توسط آمریکا به تایوان، مغایر قوانین بین‌الملل و «عرف‌های بنیادین حاکم بر روابط بین‌الملل است».

ایرنا: هزاران شهروند سوریه از طریق گذرگاه امن از مناطق تحت تسلط تروریست‌ها در استان ادلب در شمال این کشور خارج شدند. رسانه‌های سوریه اعلام کردند که این شهروندان سوریه در یک هفته گذشته از طریق گذرگاه ابوظهور در ادلب وارد مناطق تحت تسلط دولت دمشق شدند. تعداد زیادی از شهروندان سوری هفته گذشته از گذرگاه ابوظهور خارج شدند.

فارس: وزارت بازرگانی آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه 12 شرکت روس وضع کرده است. از سوی دیگر، خبرگزاری «رویترز» نیز گزارش کرد، بنا بر بیانیه‌ای که در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه همسر «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا و معاون رئیس‌جمهور و وزیر دفاع این کشور وضع کرده است.

مهر: ولادیمیر یرماکوف، دبیرکل اداره منع گسترش سلاح‌های اتمی در وزارت خارجه روسیه سه‌شنبه گذشته اعلام کرد کشورش به آمریکا اجازه نخواهد داد که در نزدیکی مرزهای روسیه آزمایش‌های بیولوژیک انجام دهد. برخی منابع دیپلماتیک به نقل از «ایگور گیورگادزه» وزیر امنیتی سابق گرجستان اوایل این ماه اعلام کردند مدارکی در دست دارند که نشان می‌دهد آمریکا مشغول انجام آزمایش‌های سری بر روی انسان‌ها در آزمایشگاه‌های گرجستان است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها