شناسه خبر : 28795 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (جهان)

کنگره سالانه حزب کارگر بریتانیا زیر سایه برگزیت

دنیای اقتصاد نوشت: جلسه سالانه حزب کارگر بریتانیا با یک سوال مهم در جلسه لیورپول مطرح شد: آیا بریتانیایی‌ها باید مجدداً خروج این کشور از اتحادیه اروپا را به بوته «رای» بسپارند یا نه؟ به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، از زمانی که در سال ۲۰۱۶ مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، موردی که به برگزیت معروف است، حزب کارگر گفته بود که به رای مردم احترام خواهد گذاشت. اما با شروع مذاکرات دولت بریتانیا با اتحادیه اروپا و عدم توافق در مورد شروط خروج که احتمالاً خسارات مالی و اقتصادی به بار خواهد آورد، برخی از رهبران تجاری و رهبران حزب کارگر به این صرافت افتاده‌اند تا بحث رفراندوم دوم را گرم کنند.

هشدار به ترامپ درباره خطر جنگ با ایران

همشهری نوشت: گروهی از مقام‌های پیشین آمریکا در بیانیه‌ای خطاب به ترامپ خواستار بازگشت این کشور به برجام و توجه به دیپلماسی در تعامل با ایران شدند. 53 مقام بلندپایه امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی در دولت‌های گذشته آمریکا با صدور بیانیه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، ضمن هشدار نسبت به ‌احتمال جنگ با ایران، خواستار بازگشت آمریکا به برجام و استفاده از ابزار دیپلماسی شدند. این بیانیه که همزمان با ورود حسن روحانی به نیویورک، تحت عنوان «ائتلاف ملی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» منتشر شده، در عین حال که از سیاست «اعمال فشار» علیه ایران استقبال می‌کند، هشدار می‌دهد که این سیاست باید با به کارگیری دیپلماسی همزمان شود.

سازمان ملل: گرسنگی در یمن پیروز می‌شود

جوان نوشت: سه سال و نیم از جنگ یمن می‌گذرد، ده‌ها هزار نفر کشته شدند و سازمان ملل اعلام کرده در جنگ با گرسنگی در آن کشور شکست خورده، اما هنوز دولت آمریکا از فروش تسلیحات به عربستان و ریختن خون مردم یمن سیراب نشده است. رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند وزارت خارجه این کشور با درخواست عده‌ای از کارمندان خود برای لغو فروش تسلیحات به ریاض مخالفت کرده و دلیل اصلی مخالفت وی لابی‌های شرکت‌های اسلحه‌سازی بوده است. مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی در جلسه عصر جمعه شورای امنیت در دفتر این سازمان در نیویورک که به بررسی وضعیت وخیم انسانی در یمن اختصاص داشت، گفت: یمن در آستانه مرگ جمعی در اثر گرسنگی است.

حمله توپخانه‌ای ائتلاف آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی

اطلاعات نوشت: فرماندهان عراقی از حملات توپخانه‌ای ائتلاف آمریکایی ضدداعش به تعدادی از مقرهای الحشدالشعبی در غرب استان «الانبار» خبر دادند. «قاسم مصلح» فرمانده عملیات «الحشدالشعبی» اعلام کرد: نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضدداعش، تعدادی از مقرهای الحشد الشعبی در اطراف شهر «القائم»، در استان «الانبار» را هدف قرار داده است. وی تاکید کرد: این حملات توپخانه‌ای توسط نیروهای «دانمارکی» عضو ائتلاف آمریکایی ضدداعش صورت گرفت. مصلح افزود: این مقرها در منطقه «سعده» در اطراف شهر «القائم» بودند که در صحرای «الانبار» هدف قرار گرفتند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها