شناسه خبر : 34179 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: پارلمان انگلیس با اجرای طرح ترکیبی دورکاری و حضوری اعضا به دلیل شیوع ویروس کرونا موافقت کرد. این طرح با عنوان «فرمت پارلمان ترکیبی» به این ترتیب است که تنها نیمی از قانونگذاران در پارلمان حضور دارند و بیش از ۱۰۰ تن دیگر به صورت مجازی و از راه دور در جلسات شرکت می‌کنند.

ایرنا: همزمان با کمبود وسایل و تجهیزات پزشکی در ژاپن، گزارش‌ها حاکی است زندانیان این کشور به کمک دولت و مردم آمده‌اند تا با تولید ماسک و عینک‌های محافظ به شکست ویروس کرونا کمک کنند.

فارس: خبرگزاری سوریه از کشف تجهیزات جنگی آمریکایی و غربی در محل حضور تروریست‌ها در جنوب سوریه خبر داد.

ایلنا: «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، بار دیگر از شیوه مدیریت اپیدمی کرونا از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور انتقاد کرد و گفت که در زمینه «آزمایش کرونا، ترامپ کاملاً شکست خورده است» و این امر باعث شده که دولت فدرال نتواند آنچنان که باید به این اپیدمی واکنش نشان دهد.

ایسنا: در پی دزر اطلاعاتی درباره حضور ابو ابراهیم القرشی، سرکرده جدید داعش در عراق حساب رسمی برنامه «پاداش برای عدالت» وابسته به وزارت خارجه آمریکا جایزه پنج میلیون دلاری در ازای اطلاعاتی از جانشین بغدادی اعلام کرد.

ایرنا: کمیته رسانه امنیتی عراق اعلام کرد که اتوبوس افسران پلیس فدرال در استان کرکوک (شمال عراق) شامگاه سه‌شنبه گذشته از سوی عناصر مسلح گروه تروریستی داعش مورد حمله قرار گرفت.

ایلنا: ترکیه با پشت سر گذاشتن ایران کماکان مرکز اپیدمی در خاورمیانه است، ترکیه با اعلام ۸۶ هزار و ۳۶۰ ابتلا به کرونا در صدر آمار ابتلا به کرونا قرار گرفته است.

فارس: پایگاه «نشنال اینترست» در گزارشی به اقدام ترامپ در قطع بودجه برای سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و اقدام ترامپ در قطع بودجه برای این سازمان را عامل تضعیف نقش مدیریتی آمریکا در جهان دانست.

ایرنا: وزیر امور خارجه فرانسه گفت: بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ با تشدید شکاف جهانی و رقابت میان چین و آمریکا، به تضعیف چندجانبه‌گرایی خواهد انجامید.

ایسنا: متحدان رئیس‌جمهوری ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور به صورت محرمانه مذاکراتی را آغاز کرده‌اند. این مذاکرات در حالی برگزار شد که نگرانی‌ها درباره احتمال تاثیرگذاری ویروس کرونا در ونزوئلا به وجود آمده است.

ایلنا: «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در شبکه فیس‌بوک نوشت: وقایعی که در زمینه قراردادهای آتی نفت رخ داده، بسیار شبیه توطئه کارتل است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها