شناسه خبر : 35611 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (بین‌الملل)

ترامپ: انتخاب «کامالا هریس» توهین به آمریکاست

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ با حمله به کامالا هریس، نامزد معاونت جو بایدن در ریاست‌جمهوری گفت، چنانچه این سناتور ایالت کالیفرنیا تبدیل به اولین رئیس‌جمهور زن آمریکا شود این «یک توهین به این کشور» خواهد بود. رئیس‌جمهور آمریکا گفت: هیچ‌کس او را دوست ندارد. او هرگز نمی‌تواند اولین رئیس‌جمهور زن کشورمان باشد. این اظهارات که با تشویق حامیانش در وینستون-سالم همراه شد، در چارچوب حملات او به نامزد حزب دموکرات که به گفته وی اقتصاد کشورش را «فلج خواهد کرد» مطرح شدند. ترامپ چند وقت پیش هم در تجمعی در نیوهمپشایر گفت، امیدوار به دیدن اولین رئیس‌جمهور زن تاریخ آمریکاست اما این نباید کامالا هریس باشد زیرا «او باکفایت نیست».

 

نامزد «خاشقجی» حکم دادگاه سعودی را قبول نکرد

خبرگزاری فارس نوشت: نامزد جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی که گفته می‌شود، سال 2018 در کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی به قتل رسید، گفت، پرونده نامزدش صرفاً با اعلام سعودی‌ها، بسته نخواهد شد. خدیجه چنگیز در ارتباط با اعلام دادستانی کل سعودی گفت: دوست دارم بگویم تصمیمی که مقامات قضایی سعودی اتخاذ کردند، نه قبول است، نه صحت دارد. کسی نمی‌تواند این تصمیم را باور کند یا از آن راضی باشد. به دنبال این پاسخ هستم که چه بر سر جسد جمال آمده و چه کسی دستور قتل او را داد. دادستانی کل عربستان سعودی با اعلام احکام نهایی محکومان قتل خاشقجی از بسته شدن این پرونده در دو جنبه عمومی و خصوصی جرم خبر داد.

 

اعتراف دو نظامی میانمار به کشتار مسلمانان روهینگیا

ایرنا نوشت: دو نظامی ارتش میانمار به کشتار دسته‌جمعی مسلمانان روهینگیا و اعدام، دفن گروهی، پاک کردن آثار جرم در روستاهای محل سکونت آنها و تجاوز جنسی اعتراف کردند. میون وین تون یکی از نظامیانی است که در فیلمی شهادت می‌دهد، در آگوست ۲۰۱۷ (مرداد / شهریور ۹۵) به آنها دستور داده شد به هر کسی که می‌بینند و صدایش را می‌شنوند [از روهینگیا] شلیک کنند. ژائو نینگ تون نیز از نیروهای دیگر ارتش میانمار است که در فیلمی ضمن اعتراف به ارتکاب انواع جنایت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا گفت که وی به همراه دوستانش در ارتش میانمار، فرمان مشابهی را از فرمانده دریافت کردند که دستور داده بود: هر کسی را دیدید؛ چه کودک، چه بزرگسال بکشید.

 

نگرانی اسرائیل از نتایج دیدار هنیه با نصرالله

تسنیم نوشت: به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها از زمان دیدار اسماعیل هنیه با سید حسن نصرالله، همچنان نگران اتفاقات رخ‌داده در این دیدار ضد پروژه‌های رژیم اسرائیل هستند. در همین راستا روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت دیدار سید نصرالله و اسماعیل هنیه موجب تقویت روابط مستقیم حماس با ایران می‌شود. این روزنامه صهیونیستی افزود که دیدار علنی سیدنصرالله و هنیه دو هدف را دنبال می‌کرد: مقابله با معامله قرن و مخالفت قاطع با هرگونه عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و تل‌آویو، و نیز وحدت‌ محور مقاومت در برابر فشارها و تهدیدها. روزنامه مذکور صهیونیستی در ادامه نوشت همه این موضوعات نشان می‌دهد که حماس تلاشی برای پنهان کردن آنکه بخشی از محور ایرانی است، ندارد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها