شناسه خبر : 35213 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (بین‌الملل)

ایسنا: محققان سازمان ملل که تطابق با تحریم‌های کره شمالی و اجرای آن را تحت نظر دارند، در حال بررسی توافق احتمالی نظامی و فناوری بین پیونگ‌یانگ و ونزوئلا بوده و به کاراکاس هشدار داده‌اند که این توافق می‌تواند نقض تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل باشد.

ایرنا: تصاویر تازه از ماهواره‌های ناسا، شیء ناشناس پرنده را نشان می‌دهد که اندازه آن ۱۰ برابر کره زمین برآورد شده و در حال رفت و آمد به خورشید است.

ایرنا: رئیس‌جمهوری بلاروس اعلام کرد که به ویروس کرونا مبتلا شده است اما این بیماری در وی بدون نشانه است. الکساندر لوکاشنکو در بازدید از یک مرکز نیروی امنیتی وزارت کشور بلاروس در مینسک اظهار کرد: همان‌طور که قبلاً گفتم 97 درصد مردم بلاروس بیماری کرونا را بدون نشانه‌های آن می‌گذرانند.

فارس: وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات از تشدید همکاری ریاض و قاهره برای آنچه مقابله با گسترش نفوذ قدرت‌های منطقه‌ای در جهان عرب خواند، استقبال کرد.

ایسنا: فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا گفت که مقر نیروهای آمریکایی در اروپا از آلمان به بلژیک منتقل می‌شود. بنابر اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، این کشور حدود ۱۲ هزار سرباز را از آلمان بیرون خواهد کشید.

تسنیم: سازمان نجات کودکان اعلام کرد که یک‌سوم از غیرنظامیانی را که در نیمه نخست سال جاری میلادی در افغانستان کشته یا زخمی شدند، کودکان تشکیل می‌دهند.

ایلنا: وزیر امور اروپای فرانسه گفت که این کشور حاضر نیست «به هر بهایی» به توافق برگزیت تن بدهد. کلمنت بیون گفت: رسیدن به توافق با بریتانیا همچنان راه‌حلی مطلوب است.

ایسنا: پارلمان ترکیه قانون تنظیم مقررات رسانه‌های اجتماعی مورد حمایت دولت را در حالی تصویب کرد که منتقدان می‌گویند، این قانون سانسور را افزایش می‌دهد و به مقام‌ها در سرکوب مخالفان کمک می‌کند.

 ایرنا: مقام‌های کربلا و نجف به منظور پیشگیری و جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا در تعطیلات عید قربان مقررات ممنوعیت رفت و آمد را در این استان‌ها اعمال کردند.

فارس: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی تلاش کردند طرح معامله قرن را به دستور کار واشنگتن و تل‌آویو بازگردانند.

ایلنا: وزیر دفاع آمریکا از بررسی موضوع گسترش سلاح از جمله سلاح‌های فراصوت با استرالیا خبر داد. وی گفت: درباره مسائل بسیار گسترده‌ای در زمینه فرصت‌های موجود نزد آمریکا و استرالیا و تمایلمان برای گسترش آنها در زمینه سلاح‌های فراصوت و قابلیت‌های دیگر بحث و تبادل نظر کردیم.

دراین پرونده بخوانید ...