شناسه خبر : 39610 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اثر مهاجرت بر فوتبال

چرا مقاله‌های اقتصادی کشورهای در حال توسعه، در ژورنال‌های معتبر منتشر نمی‌شود؟

«چرا مقاله‌های اقتصاددانان کشورهای در حال توسعه، کمتر در ژورنال‌های معتبر منتشر می‌شوند؟» این پرسش یکی از مقاله‌های این فصل تحقیق است. در پیام اصلی این مقاله می‌خوانیم: «نویسندگان اروپای غربی و شمالی، دستاوردهای قابل توجهی در حوزه تالیف و نمایه‌سازی آن دارند اما برای نویسندگان کشورهای کم درآمد اینگونه نیست. مقالات و نشریاتی که به مثابه نماینده کشورهای در حال توسعه‌اند، اگرچه در مجلاتی با رتبه 100  یا پایین‌تر سرعت انتشار و توزیع بیشتری دارند، ولی نویسندگان این کشورها تاکنون شانس کمتری برای انتشار پژوهش‌های خود در مجلاتی با رتبه بالا داشته‌اند و عملا ً کنار گذاشته و حذف می‌شوند.

«آیا مهارت‌های والدین به فرزندان منتقل می‌شود؟» این پرسش‌ را اریک هانوشک، اقتصاددان آمریکایی، بابس جیکوبز محقق ارشد در مرکز تحقیقات آموزش و بازار نیروی کار، گیدو شورتز استاد اقتصاد عمومی در دانشگاه کنستانز، رولف ون ویلدن استاد دانشگاه ماستریخت، سایمون وایدرهولد استاد دانشگاه کاتولیک و استن ورمولن محقق فوق‌دکترا در مرکز تحقیقات آموزش و بازار نیروی کار در مقاله‌ای پاسخ داده‌اند. در توضیح آمده است:  خانواده به عنوان یکی از ارکان اصلی تاثیرگذار بر رشــد و شکوفایی شخصیت فرزندان محسوب می‌شود. با این حال، شواهد معتبر کمی مبنی بر انتقال دانش و مهارت از والدین به فرزندان وجود دارد. از این‌رو، گروهی از محققان حوزه علوم اجتماعی با به‌کارگیری داده‌های مربوط به نتایج آزمون ملی هلند (CITO) و همچنیــن داده‌های به کار رفته در مطالعات پیشین، به این نتیجه می‌رسند که رابطه قوی و معناداری بین مهارت‌های والدین و مهارت‌های شناختی فرزندان وجود دارد. 

در مقاله «اثر فوتبالیست‌های مهاجر» آمده است: بررسی داده‌های مربوط به تیم‌های فوتبال اروپایی از سال 1990 تا 2020 نشان می‌دهد که آن دسته از تیم‌هایی که بازیکنان خارجی بیشتری دارند، عملکرد بهتری در زمین دارند و همچنین آن دسته از تیم‌هایی که بازیکن خارجی زیادی دارند، اگر سرمربی خارجی داشته باشند، به طور میانگین عملکرد بهتری را از خود نشان خواهند داد. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها