شناسه خبر : 41593 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

دوری از شعارزدگی

رهبر انقلاب: از زمین‌خواری و کوه‌خواری پیشگیری شود

دوری از شعارزدگی

رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مسوولان قضایی کشور با اشاره به باز شدن پرونده‌های مهم و گوناگون در افکار عمومی همچون مسائل کارخانه‌ها یا تصرفات غیرقانونی، تاکید کردند: سر زخم پرونده‌هایی که در افکار عمومی باز می‌شود نباید باز بماند. هر پرونده را تا آخر ادامه دهید و نهایی کنید.  به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در دیدار رئیس قوه قضائیه و جمعی از مسوولان و کارکنان دستگاه قضایی به تبیین «سنت‌های غیرقابل تغییر الهی در جوامع» پرداختند و گفتند: علت سربلندی و پیروزی حیرت‌آور ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در برابر حوادث بزرگ و تلخ سال ۱۳۶۰، ایستادگی و تلاش و نهراسیدن از دشمنان بود و این سنت الهی در همه دوران‌ها قابل تکرار است و باید بدانیم خداوند سال ۱۴۰۱ همان خداوند سال ۱۳۶۰ است.

ایشان همچنین قوه قضائیه را رُکنی مهم و تاثیرگذار در مسائل کشور خواندند و توصیه‌هایی هشت‌گانه همچون اجرای جدی سند تحول در همه سطوح، مبارزه جدی با فساد، جلوگیری از تضییع حقوق عامه، مراقبت از امنیت روانی مردم، تنظیم رابطه دستگاه قضایی با ضابطان و به سرانجام رساندن پرونده‌های بازشده در افکار عمومی، خطاب به مسوولان این قوه بیان کردند. رهبر انقلاب با تاکید بر تقویت دانش قضایی و جلوگیری از صدور احکام ضعیف یا مخدوش، در توصیه بعدی به تشویق قضات و کارکنان شریف و زحمتکش سفارش کردند.

«معطل نماندن هیچ‌یک از اختیارات و ماموریت‌های قانونی قوه» توصیه دیگر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسوولان قضایی بود که در این زمینه گفتند: مثلاً‌ دادستان کل در حوزه حقوق عمومی وظایفی دارد که باید با رصد کامل و البته به دور از احساسات و شعارزدگی، از تضییع حقوق عامه جلوگیری کند.