شناسه خبر : 34651 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

بولیوی سفارتخانه خود در ایران را بست

دنیای اقتصاد نوشت: بولیوی دستور داده تا سفارتخانه‌هایش در ایران و نیکاراگوئه برای کاهش هزینه‌ها و آزادسازی پول به منظور مقابله با کرونا بسته شوند. همچنین وزارتخانه‌های فرهنگ و ورزش، آموزش و ارتباطات بولیوی نیز با هدف ذخیره پول به منظور مقابله با کرونا در کشور تعطیل شدند. رئیس‌جمهور بولیوی گفته امر مهم برای اقتصاد این است که دولت می‌داند چطور پول را ذخیره کند و به همین دلیل است که ما دستور دادیم این سه وزارتخانه تعطیل شوند. تمامی این پول از طریق کاهش هزینه‌ها با هدف افزایش و ارتقای سطح سلامت و مقابله با این بیماری ویروسی هزینه می‌شود. البته وی به مقدار مبلغی که آزاد می‌شود، اشاره نکرد.

نظر دری‌‌نجف‌آبادی در مورد قتل‌های زنجیره‌ای

انتخاب نوشت: آیت‌الله دری‌‌نجف‌آبادی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اطلاعات اسبق کشور در گفت‌وگو با برنامه دست‌خط در مورد قتل‌های زنجیره‌ای گفت: به من ربطی نداشت. به وزارت مربوط نبوده است. وزارت سیستم خودش را دارد. دوستانی با هم جمع می‌شدند که ربطی به وزارت نداشت. مثل برخی اختلافات که در ۸۸ هم اتفاق افتاد که با دادستان تهران بود. بنده با کهریزک بردن صد درصد مخالف بودم. قبل از آن خواستند آقای شاهرودی را دور بزنند و تعداد زیادی را کهریزک ببرند. بنده دادستان کل بودم و مخالف بودم و گفتم هر کسی تخلف کرده باید جوابگو باشد. نمی‌شود آبروی نظام را برای این کار ببریم.

دستور زم برای حمله به پایگاه سپاه

ایرنا نوشت: روح‌الله زم در پنجمین جلسه محاکمه خود ادعا کرده که هنگامه شهیدی اخبار و مطالبی را (برای آمدنیوز) ارسال می‌کرد. او همچنین گفت یک‌بار از هنگامه شهیدی برای (کانال آمدنیوز) پول قرض گرفته است. همچنین در این جلسه توانا محمدی درباره همکاری خود با زم گفت: از مهم‌ترین مسائل قضیه موشک بود. من راکت‌های کوچکی را درست کرده بودم. زم به من پیشنهاد داد یک سری مکان‌های حساس کشور را بزنم. قرار بود برای زدن یک پایگاه سپاه به‌صورت پایلوت ۵۰۰ هزار دلار و پس از آن برای بقیه جاها دو میلیون دلار دریافت کنم. زم نیز در پاسخ گفت: چنین نیتی نداشتم. می‌خواستم ببینم چه شخصیتی دارد، به او اعتماد نداشتم.

پیشنهاد شنود مکالمات

اعتماد در گفت‌وگو با فریدون عباسی، نماینده مجلس و رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت احمدی‌نژاد نوشت: همان‌طور که سرمایه‌دارانی در کشور وجود دارند که پول خرج می‌کنند و دفتر و کارشناس در اختیار نمایندگان قرار می‌دهند، اتاق‌های فکر هم دور نمایندگان را می‌گیرند. اینها می‌خواهند از نمایندگان استفاده کنند. این دوره چهارساله فرصت مناسبی است برای سوءاستفاده از نمایندگان. من شخصاً از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه می‌خواهم به‌طور مرتب بنده و نمایندگان را چک کنند و حتی مکالماتمان را هم شنود کنند. من حاضرم برای این مساله به این نهادها امضا دهم. من از خدا می‌خواهم یکی مرا کنترل کند و هشدارهای لازم را به من بدهد.

دراین پرونده بخوانید ...