شناسه خبر : 34652 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (سیاسی)

ایسنا: پس از آزادی مجید طاهری، پزشک ایرانی که در آمریکا به اتهام نقض تحریم‌های ایران دربند بود، سخنگوی دولت تاکید کرد: «ایران آمادگی کامل را برای تبادل همه زندانیان دارد و مسوولیت این تعلل بر عهده دولت آمریکاست.»

میزان: سخنگوی دولت درباره آتش‌سوزی‌های اخیر فضای سبز در نقاط مختلف کشور گفت: فکر می‌کنم در ۱۰۳ مورد از این آتش‌سوزی‌ها نیت عمدی که یا به‌صورت سهل‌انگارانه یا آگاهانه بوده، وجود داشته است.

مهر: دادستانی فدرال آمریکا در اقدامی کم‌سابقه پیگیری پرونده اتهامی علیه یک بانکدار ایرانی به جرم نقض تحریم‌های آمریکا را متوقف کرد.

مهر: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ارسال پیامی محبت‌آمیز از حرکت جهادی فرماندهان و کارکنان شناورهای نفتکش جمهوری اسلامی ایران که محموله فرآورده‌های نفتی را به کشور ونزوئلا منتقل کردند قدردانی کردند.

مهر: محمدجواد کولیوند، نماینده سابق مجلس به‌عنوان معاون پارلمانی وزیر کشور به ساختمان فاطمی می‌رود. کولیوند در آخرین جلسات علنی مجلس دهم، به حمایت از رحمانی‌فضلی پرداخت و درباره حوادث آبان 98 گفت: «طبق بررسی‌هایی که انجام گرفته در هیچ گزارش رسمی وزارت کشور مقصر شناخته نشده و نکاتی که گفته شده فاقد مبناست.»

ایسنا: نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل گفت ازسرگیری روابط با قطر نیازمند این است که این کشور مطالبات قانونی کشورهای چهارگانه عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) را برآورده کند که در مقدمه این مطالبات پایان دادن به حضور نظامی ترکیه و کاهش روابط با ایران است.

تسنیم: آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه گفت: حوزه باید قلب تپنده‌ای باشد که فکر و معرفت جامعه و جهان را اداره و مدیریت کند و برای هفت میلیارد بشر و نسل‌های آینده آماده پاسخگویی و تامین نیازهای فکری و معرفتی باشد.

ایسنا: رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تخریب ساخت‌وساز غیرقانونی دختر وزیر سابق در لواسان خبر داد.

میزان: علی دیواندری و دیگر محکومان پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور به زندان معرفی شدند.

فارس: سفیر افغانستان در تهران در پی حادثه جان باختن اتباع افغان گفت: ما باور داریم که مسبب این حادثه راننده و باند قاچاقچی انسان‌هاست. حادثه برخورد خودرو حامل اتباع غیرمجاز با گاردریل و به دنبال آن آتش‌سوزی به دلیل نقص سیستم احتراق خودرو، سبب کشته شدن سه نفر و مجروح شدن هشت نفر دیگر شد.

ایسنا: آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: لوایح باقی‌مانده FATF از دستور کار مجمع خارج شده است؛ چون نتوانستیم اعتماد کنیم.

دراین پرونده بخوانید ...