شناسه خبر : 32098 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

عارف اصلاً لابی کردن بلد نیست

خبرآنلاین به نقل از غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، نوشت: عارف در کسوت معاون آقای خاتمی و در کارهای اجرایی قطعاً موفق‌تر بود. اما حضور در مجلس مستلزم دارا بودن چند خصیصه است که نمی‌توان آنها را در وجود آقای عارف یافت. یکی از آنها لابی‌گری است که آقای عارف اصلاً لابی را بلد نیست چراکه فردی اخلاقی است. اگر جایی لازم باشد تند و تهاجمی با فردی برخورد کند، چنین رفتاری انجام نمی‌دهد. شخصیت عارف رفتار پارلمانی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آقای عارف از منظر اینکه در سال ۹۲ فداکاری کرد حق داشت در مجلس باشد اما در این دوره، مجلس آقا نداشت؛ اگرچه حتی آقای عارف رئیس فراکسیون امید باشند.

کیش و رونمایی از یک «ژن خوب» جدید

فارس نوشت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حکمی سعیده مهرعلیزاده، دختر محسن مهرعلیزاده معاون رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات، را به عنوان دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت منطقه آزاد کیش منصوب کرد. پدر سعیده مهرعلیزاده از سال ۹۲ عضو هیات‌مدیره منطقه آزاد کیش بوده و در همان سال‌های اول دخترش در منطقه آزاد کیش مشغول به‌کار شده است. وی متولد خرداد ۶۶، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته طراحی دوخت از یکی از دانشگاه‌های مالزی و دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی در پردیس بین‌الملل کیش است. سازمان منطقه آزاد کیش قصد شرکت در نمایشگاه‌های آتی گردشگری سلامت در کشورهای مختلف را دارد و با این حکم، زمینه حضور مهرعلیزاده در سفرهای خارجی متعدد فراهم شده است.

طلبه نباید مسافرکشی و فروشندگی کند

ایلنا نوشت: آیت‌الله سیدرضا حسینی‌مازندرانی، تولیت حوزه علمیه امام‌حسین شهر ری، گفت: امروزه وضعیت درس خواندن و تحقیق از سوی طلاب، تاسف‌بار است. طلبه بنا بر سخن امام خمینی باید زی‌طلبگی را رعایت کند. اطلاع دارم پدر برخی از طلاب، به سختی کسب درآمد می‌کنند و با هزار و یک سختی و گرفتاری، هزینه تحصیل طلبه خود را تامین می‌کنند، ولی فرزندشان نسبت به لوازم و شرایط اولیه و بدیهی طلبگی، کم‌توجه هستند. اگر طلبه به قصد قربت و کسب رضایت الهی درس بخواند، امام زمان زندگی او را تامین می‌کند. طلبه نباید سراغ مشاغلی مانند کار با ماشین (مسافرکشی) و فروشندگی برود. طلبه باید زندگی خود را وقف خدمت به دین و انقلاب اسلامی کند.

با نه گفتن به مطالبات جوانان مشکل حل نمی‌شود

ایسنا به نقل از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، نوشت: ما به عنوان دولت مسوول کل ملت با تنوع و تکثر آن هستیم. از هر رنجی که هر دختر و پسر ایرانی دارد باید آزار ببینیم. با نه گفتن به مطالبات آنها مشکلی حل نمی‌شود. باید روش‌هایی پیدا کنیم تا به مطالبات آنها پاسخ داده شود و اصول نظام هم حفظ شود. آمریکایی‌ها فشار حداکثری برای فروپاشی جمهوری اسلامی و حتی ایران به‌کار بردند، ولی اکنون به این نتیجه رسیدند که به ایران فشار بیاورند تا پای میز مذاکره بیاید. برخی می‌گفتند تورم چند ده‌درصدی می‌شود یا اقتصاد کشور شبیه ونزوئلا می‌شود اما اکنون ثبات در اقتصاد به وجود آمده که یک دلیل مهم آن تحمل مردم است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها