شناسه خبر : 29712 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

نامزدی با شهدا

ایلنا در گفت‌وگو با مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان، در واکنش به اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر اینکه برخی دختران بسیجی برای ارتباط روحی بیشتر با شهدا به نامزدی آنها درمی‌آیند،‌ نوشت: تاکنون چنین موضوعی را نشنیده‌ام، اما به هر حال معتقدم انسان در هر مورد باید به عقل خود رجوع کند. عقلانیت اقتضا می‌کند همه در مسیر زندگی‌شان از شهدا الهام بگیرند و از سیره و وصایایشان استفاده کنند. اما مطرح کردن چنین مسائلی در جامعه دامن زدن به یکسری توهمات و روانپریشی‌هاست. این افراد دچار نوعی روانپریشی هستند و باید با یک روانشناس در این زمینه صحبت شود، چراکه این موضوع هیچ ارتباطی با فرهنگ شهادت ندارد.

مرگ سیاسی اصلاح‌طلبان

تسنیم به نقل از حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، نوشت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند در یک سال باقی‌مانده تا انتخابات مجلس، از طریق شعارهای تند و افراطی علیه دولتی که خودشان ایجادکننده آن بوده‌اند، نقش اپوزیسیونی بگیرند و آنها فکر می‌کنند حافظه ملت ایران کم است و دوباره می‌توانند در انتخابات، همچنان نقش اول را بازی کنند. آنها راه دیگری ندارند و فکر می‌کنند اگر با همین فرمان همراه با دولت جلو بروند،‌ مرگ سیاسی‌شان قطعی است. همچنین فکر می‌کنند اگر یک مقدار لبه انتقاداتشان به دولت را تیز کنند و حرکت‌های رادیکالی انجام دهند شاید بتوانند میدان را از دست منتقدان قبلی دولت بگیرند.

روایت کدخدایی از انتخابات

سازندگی نوشت: گفته می‌شد وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد از تایید صلاحیت مرحوم هاشمی نگران بوده و به شورای نگهبان آمده و گفته اگر او را تایید کنید همه رشته‌های 10‌ساله ما پنبه خواهد شد. کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در بررسی صحت این ماجرا گفت: من هم این مطالب را شنیدم. این خیلی ساده‌انگارانه است. در این صورت اصلاً شورای نگهبان نداریم. بلکه تعدادی آدم داریم که نه خدا سرشان می‌شود نه قانون و نه شرع و اینجا نشسته‌اند تا هرکسی حرفی زد بر آن اساس عمل کنند. اصلاً ما در انتخابات ریاست‌جمهوری رد صلاحیت نداریم. پس با جرات می‌گویم که مرحوم آقای هاشمی اصلاً ردصلاحیت نشدند.

ناگفته‌های دادگاه کرباسچی

خبرگزاری فارس نوشت: علی رازینی، دادستان اسبق انقلاب مهمان برنامه دست‌خط بود. او در پاسخ به سوالی در مورد ناگفته‌های دادگاه غلامحسین کرباسچی گفت: آقای هاشمی به‌ عنوان رئیس‌جمهور سابق و آقای خاتمی به ‌عنوان رئیس‌جمهور وقت پشتیبانی از ایشان می‌کرد؛ ولی این پشتیبانی‌ها مانع کار دستگاه قضایی نشد. در قانون آمده کسانی که متهم به ارتشا باشند، باید قرار بازداشت به مدت یک ماه باشد و نمی‌شود وثیقه صادر کرد. در مورد آقای کرباسچی این مساله انجام شد. اما برای حامیان ایشان (هاشمی و خاتمی) سخت بود ایشان بازداشت باشند و خیلی به دستگاه قضا مراجعه کردند؛ ولی دستگاه قضایی حاضر نشد. بعد متوسل به آقا شدند و آقا اجازه فرمودند در مورد ایشان این قانون رعایت نشود.

دراین پرونده بخوانید ...