شناسه خبر : 22707 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

قالیباف انصرافانده شد

a-20-1در میزگردی به نقل از محمد مهاجری، عضو پیشین شورای روزنامه کیهان نوشت: من معتقدم «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» یک مغازه فصلی بود؛ کرکره‌اش را در انتخابات بالا کشیدند و با اینکه می‌گویند ما می‌خواهیم ادامه بدهیم اما بعید است ادامه پیدا کند. از طرف دیگر آقای رئیسی که عضو «جمنا» نشدند. تا الان هم اعلام نکردند که من به «جمنا» پیوستم. درباره آقای قالیباف هم ان‌قلت وجود دارد. قالیباف کنار نرفت. او در رشت در حال سخنرانی بود که به ایشان یادداشت دادند که شما انصرافا‌نده‌اید. اما آن نوشته را «جمنا» نداد. آقای قالیباف مگر حرف «جمنا» را گوش می‌داد؟ آن نوشته بیرون از «جمنا» بود.

♦♦♦

دعوای گروهی با دولت

a-20-2در گفت‌وگو با اسدالله بادامچیان نوشت: در دولت‌های قبل تا دولت آقای هاشمی همه گروه‌ها همراه بودند و وزرا، جناحی یک‌دست نبودند و کار جمعی انجام می‌دادند و کسی هم دعوای گروهی با دولت‌ها نداشت. اما دولت دوم خرداد و اصلاح‌طلبان که بر سرکار آمدند، از همان آغاز دوقطبی و جناح‌بندی را شروع کردند و به رای‌دهندگان به آقای ناطق گفتند شما پیام دوم خرداد را نفهمیدید یعنی به مردم گفتند نفهم! اما ناطق‌نوری به جای برخورد با این رویکرد به رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفت. آن رئیس دولت می‌توانست از این ظرفیت استفاده کند، اما چندین هزار مدیر را تصفیه کردند و به جای آن مدیران باندی جایگزین کردند.

♦♦♦

ماجرای دیدار میرسلیم و تتلو

a-21-2به نقل از مصطفی میرسلیم نوشت: زمانی قرار شد من برای تصمیم‌گیری در خصوص ماندن یا رفتن از عرصه انتخابات با آقای رئیسی دیداری داشته باشم. رفتم خدمت آقای رئیسی و یک آقایی کنار ایشان بود. گفتند ایشان آقای تتلو هستند. من سلام و علیکی با ایشان کردم و با خودم گفتم این چه کاری بود آقای رئیسی کرد؟ آقای روحانی می‌رود با آقای شجریان که در ماه رمضان ربنا می‌خواند و آقای رئیسی می‌رود با تتلو. به ما می‌گفتند تتلو توبه کرده! مگر این روش تبلیغ است؟ الان این توبه کرده می‌خواهد از شما دفاع کند؟ در دلم گفتم کار تمام شد و آقای رئیسی از این کار ضربه خورد.

♦♦♦

اختلاف یک‌درصدی قالیباف و روحانی

a-21-3به نقل از محمدباقر قالیباف نوشت: جمع‌بندی من این بود که در این دوره به‌عنوان رئیس‌جمهور میان‌دوره‌ای نیایم ولی دوستان ما که تا حدودی در یک اردوگاه هستیم من را متقاعد کردند. تا یک روز قبل از زمان تعیین‌شده قصد ورود به انتخابات نداشتم. من تا روز قبل از انصراف هم به رشت رفتم اما تحت یک گفت‌وگو و حرف‌های منطقی که البته آن را قبول نداشتم و بر اساس تحلیل خودم وظیفه‌مند شدم که کنار بروم. اگر من در انتخابات می‌ماندم یا انتخابات دومرحله‌ای بود نظرسنجی‌ها را نگاه کنید، فاصله‌ام {با روحانی} حداکثر یک درصد تا یک‌و‌نیم درصد بود.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها