شناسه خبر : 21432 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده‌ روزنامه‌ها

تغییر مدیر میراث هاشمی

 نوشت: عصر همان روزی که روزنامه کیهان تیتر زده بود: «دانشگاه آزاد در انتظار تغییرات اساسی» میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در یک جلسه فوق‌العاده برکنار و علی‌محمد نوریان به عنوان «سرپرست موقت» این دانشگاه منصوب شد. بر اساس تبصره یک ماده ۱۱ اساسنامه، یک جلسه فوق‌العاده به درخواست چهار نفر از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد و به ریاست علی‌اکبر ولایتی تشکیل می‌شود و در آن با تصمیم اکثریت اعضای هیات امنا، میرزاده از ریاست این دانشگاه برکنار می‌شود. نام این چهار عضو عنوان نشده است. بر اساس این تصمیم، مقرر شده است که حمید میرزاده رئیس فعلی دانشگاه آزاد در یک هفته از ریاست استعفا دهد و در غیر این صورت خودبه‌خود برکنار خواهد شد.

♦♦♦

حضوری شبیه احمدی‌نژاد

 در گفت‌وگو با علی تاجرنیا، فعال اصلاح‌طلب نوشت: پروسه به صحنه آمدن آقای رئیسی خیلی شبیه به آمدن احمدی‌نژاد بود. آقای رئیسی کسی نبود که در سطوح اجرایی کشور حضور داشته باشد یا چهره سیاسی مطرحی باشد بنابراین باید از این روش و مسیرها در واقع به نوعی پیروی کند و حضور چهره‌هایی از دولت آقای احمدی‌نژاد یا جبهه پایداری نشان‌دهنده این است که در واقع مسیری که آقای رئیسی می‌خواهد دنبال کند مسیر و مشی احمدی‌نژاد است اما طبیعتاً بدون اینکه تابلو خود آقای احمدی‌نژاد مطرح باشد. اصولگرایان باید به دلیل معرفی و حمایت از احمدی‌نژاد عذرخواهی کنند.

♦♦♦

آثار انقلاب در ارتفاعات تهران

 به نقل از آیت‌الله مصباح‌یزدی نوشت: امروز من پس از قریب به 80 سال، به همراه دوستان سری به ارتفاعات اطراف نزدیک به اُزگل زدم که در همین ارتفاعات به چشم خود دیدم بانوانی، نقاب به چهره زده‌اند و به محض آنکه زمان نماز ظهر فرا رسید، سمت‌وسوی قبله را از ما پرسیدند و به نماز ایستادند. چنین زنانی با چنین ظاهری را پیش از انقلاب، حتی در کنار مساجد هم نمی‌شد یافت، اما امروز ارتفاعات تهران که پیش از انقلاب جایگاه کسان دیگری بود امروز چنین کسانی را به خود می‌بیند و ما امروز شاهد آثار انقلاب اسلامی در کوهستان‌ها  هستیم.

♦♦♦

 جلیلی در آرزوی عارف شدن

 نوشت: با گذشت چهار سال از الگوی موفق عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، به نظر می‌رسد سعید هم می‌خواهد عارف باشد. اما تنها شباهت این دو چهره و موی سفیدشان است و نه بیش از این! چون عارف سال 92 رسماً اعلام نامزدی کرده صلاحیتش تایید شده، ستادهایش را تشکیل داده و بارها با حامیانش از این منظر روبه‌رو شده بود. اما جلیلی هیچ‌کدام اینها را انجام نداده بود. از طرفی عارف مشخصاً نامزد جریان اصلاحات بود اما جلیلی اصلاً در چنین جایگاهی نیست. دیگر آنکه عارف در پست‌های متعدد معاون اول دولت اصلاحات و ریاست سازمان برنامه سیاست‌ورزی کرده بود اما جلیلی تنها سکاندار مذاکرات هسته‌ای بود.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها