شناسه خبر : 44513 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

حفظ زیرساخت‌ هسته‌ای

رهبر انقلاب: طبق گزارش جدیدی که مشاهده کردم، آژانس به تعهدات خود عمل نکرده است

حفظ زیرساخت‌ هسته‌ای

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در جمع شماری از دانشمندان افتخارآفرین، کارشناسان و مسوولان صنعت هسته‌ای، این صنعت را کلید پیشرفت ایران در بخش‌های مختلف خواندند و با تاکید بر تلاش همه‌جانبه برای ملموس شدن تاثیر پیشرفت‌های هسته‌ای در زندگی مردم، گفتند: بومی شدن صنعت بسیار مهم هسته‌ای نشان‌دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب‌گرایانی است که درصدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در توصیه‌ای، «حفظ ارتباط، تعامل و همکاری با آژانس البته در چارچوب مقررات پادمانی» را ضروری خواندند و افزودند:‌ توصیه من از ابتدا به مسوولان مختلف صنعت هسته‌ای همین بوده است. البته زیر بار چیزی بیشتر از مقررات پادمانی نروید.

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه سازمان انرژی اتمی زیر بار ادعاهای خلاف واقع و خواسته‌های زورگویانه طرف‌های مقابل نرود،‌ افزودند: آنچه را موظف به انجام آن هستید انجام دهید اما با ایستادگی بر مواضع خود، نه درخواست‌های زورگویانه را قبول کنید نه ادعاهای گاه و بیگاه و خلاف واقع را که مثلاً‌ فلان وقت فلان کار را کرده‌اید.ایشان در این زمینه افزودند: البته در مورد تعهداتی که اسفندماه سال گذشته انجام شد، طبق گزارش جدیدی که مشاهده کردم، آژانس به تعهدات خود عمل نکرده است.

توصیه و تاکید پایانی رهبر انقلاب در این دیدار به مسوولان سازمان انرژی اتمی، «حفظ زیرساخت‌های موجود صنعت هسته‌ای» بود. ایشان در این زمینه گفتند: در طول سال‌های قبل، مدیران و مسوولان و فعالان صنعت هسته‌ای، زیرساخت‌های مهمی ایجاد کرده‌اند که در توافقات مراقب باشید این زیرساخت‌ها دست نخورد.