شناسه خبر : 37079 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رانت ایجاد نمی‌کنیم

ابراز رضایت رئیس‌جمهوری از رد مصوبات کمیسیون تلفیق

رانت ایجاد نمی‌کنیم

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: من از موضوعی نگران بودم و متاسفانه همان اتفاق افتاد و آن موضوع این بود که صداوسیما مصوبات کمیسیون تلفیق را تبلیغ کند و این موضوعات به میان مردم برود و بازار به هم بریزد و خراب شود و در آخر هم تصویب نشود. دیدیم که همان شد و نمایندگان آن مصوبه کمیسیون تلفیق را رد کردند. مصوبه کمیسیون تلفیق ربطی به آنچه دولت نوشته ندارد و زمین تا آسمان با آن فرق دارد؛ چراکه همه چیز آن را به هم ریخته است و اگر تصویب می‌شد آثارش خطرناک بود.

حسن روحانی عنوان کرد: اینکه ماشین لوکس را از مناطق آزاد وارد سرزمین اصلی کنیم و رانت بزرگی برای عده‌ای درست کنیم چیزی است که ما در بودجه نمی‌خواستیم. ما بلد بودیم اینها را بنویسیم اما چون نمی‌خواستیم رانت به وجود بیاید ننوشتیم یا مثلاً در دولت معتقدیم که ارز ۴۲۰۰تومانی به تدریج تغییر کند، نه اینکه همین‌جوری یک‌دفعه تغییر کند. چون این دیگر شعار نیست. بعضی‌ها حساب می‌کنند و مثلاً ۴۲۰۰ تومان را در چیزی ضرب می‌کنند و می‌گویند قیمت فلان چیز باید فلان باشد. مگر فقط همان ۴۲۰۰ تومان بوده؟ بقیه موارد مرتبط با قیمت یا عوارض و گمرک و سایر هزینه‌ها هم بوده. ما ۱۰ بار در ستاد اقتصادی و در حضور سران قوا حساب کردیم و دیدیم راه‌حل تغییر تدریجی ارز ۴۲۰۰تومانی است. به همین دلیل به تدریج برنج و شکر و حبوبات را از آن خارج کردیم ولی نه یک‌مرتبه، چراکه نگران درآمدهای توهمی بودیم.

روحانی در ادامه تاکید کرد: آنچه کمیسیون تلفیق تهیه کرده بود نه با واقعیت منطبق بود و نه برای معیشت مردم متناسب بود و نه متناسب با شکستن‌ها بود. مجلس هم آن را رد کرد که حق مجلس بود. اگر به دولت می‌آمد هم با آرای بالاتری نسبت به مجلس در دولت رد می‌شد.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها