شناسه خبر : 32180 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایسنا: مصطفی خان‌کرمی،  قائم‌مقام فروش ایران‌خودرو، از سوی دادسرای کارکنان دولت، در محل کارش بازداشت شد.

فارس: رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: در سه ماه اول سال 98، بخش غیرنفتی که بخش مولد اقتصاد است، حدود 4 /0 درصد نسبت به مدت مشابه سال 97 رشد داشته است.

ایسنا: رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی هماهنگی سران قوا تاکید کرد: هرگونه عواید حاصل از هرگونه اصلاح ساختاری قیمت‌ها صرفاً باید به اقشار کم‌درآمد و افراد دارای درآمد ثابت انتقال داده شود تا کاهش قدرت خرید آنان با توجه به نوسانات تورمی در حد ممکن جبران شود.

مهر: وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز نظام کشت در کشور را تحت تاثیر قرار داده، گفت: این تغییر در کشت محصولاتی مثل چغندرقند تاثیر منفی داشته و کشاورزان به جای آن، گوجه فرنگی و هندوانه کاشتند.

فارس: مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک، گفت: طی ماه‌های اخیر ۷۵۰۰ خودرو از گمرکات ترخیص شده و ۱۵۰۰ خودرو نیز تشریفات گمرکی را انجام داده و در درب خروج گمرکات متوقف هستند. حدود دو تا سه هزار خودرو متروکه وجود دارد. فعلاً امکان ورود این خودروها به داخل کشور وجود ندارد مگر آنکه مصوبه دولت تمدید شود.

ایرنا: مرکز آمار اعلام کرد: متوسط مبلغ اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی نقاط شهری در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 1 /29 درصد رشد داشت. متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده در بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2 /82 درصد رشد کرده است.

ایسنا: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، با اشاره به تحریم بانک مرکزی از سوی آمریکا گفت: مهم‌ترین وظیفه دولت، افزایش میزان تاب‌آوری کشور است تا از این شرایط به خوبی عبور کنیم.

ایرنا: حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، گفت: فساد در کشور سیستمی نیست اما به دلایلی و مطابق سنجش‌ها ادراک و احساس فساد در مردم بیش از واقعیت است. تلاش می‌کنیم ادراک و احساس فساد نیز کاهش یابد.

تسنیم: مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در ساخت پراید مانده‌ایم اما در تولید موشک و پهپاد جزو کشورهای پیشرفته‌ایم.

ایرنا: محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، خبر داد که نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» در حال طی تشریفات برای ترک خلیج‌فارس به سمت آب‌های بین‌المللی است و حکم رفع توقیف آن صادر شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها