شناسه خبر : 35294 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

کاهش آلودگی هوا با اجرای دقیق و به موقع قانون هوای پاک

ایسنا نوشت: مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به تاکسی‌های دوگانه‌سوز که به تازگی دولت اجازه شماره‌گذاری آنها با استاندارد یورو۴ را داده است، گفت: اجرای دقیق قانون هوای پاک در موعد مقرر کاهش آلودگی هوا را به همراه دارد. شینا انصاری گفت: حداقل‌های استاندارد خودرو در نظر گرفته شده است که قدم به قدم جلو برویم، اما در همین حداقل‌ها هم لنگ می‌زنیم. وی با اشاره به آلودگی هوا به عنوان یکی از مشکلات کلانشهر تهران تصریح کرد: قانون هوای پاک در سال ۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بیشتر از ۱۰ آیین‌نامه اجرایی و ۳۴ ماده دارد و به عنوان سند بالادستی در مقابله با آلودگی هوا مورد تاکید است.

 

عرضه گران ماسک سه‌لایه پرستاری در سوپرمارکت

تسنیم نوشت: نایب رئیس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه «در زمینه توزیع دستکش و ماسک در داروخانه‌ها با مشکل مواجهیم»، گفت: ماسک سه‌لایه با قیمت مصوب در داروخانه‌ها موجود نیست در حالی که این ماسک‌ها با قیمت‌های چندبرابری در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. بهمن صبور گفت: با شیوع کرونا مصرف ماسک به‌طور سرسام‌آوری بالا رفته و وزارت بهداشت فروش ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌ها را ممنوع اعلام کرد تا توزیع آن در مراکز درمانی را در اولویت کار خود قرار دهد. توزیع مواد ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌ها نیز ممنوع و همین باعث شد در فروردین جنس‌های تقلبی به نام محلول‌های ضدعفونی‌کننده وارد بازار شود که در نهایت منجر به صدمات به شهروندان شد.

 

بیماران بدحال کرونا در بیمارستان‌ها افزایش یافته‌اند

ایرنا نوشت: معاون سازمان نظام پزشکی گفت: الگوی ورود بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها تغییر کرده و تعداد بیماران بدحال که نیازمند آی‌سی‌یو هستند، بیشتر شده، به همین علت با کمبود تخت آی‌سی‌یو مواجه هستیم. علیرضا سلیمی افزود: الگوی مراجعه به بیمارستان‌ها تغییر کرده و در اسفند با توجه به اینکه علم کمتری هم نسبت به کرونا وجود داشت مراجعان عمومی مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها بیشتر بودند اما اکنون افرادی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند عموماً افراد بدحال هستند که به تخت ویژه نیاز دارند به همین علت با کمبود تخت مراقبت ویژه مواجه هستیم. تعداد تخت آی‌سی‌یو در کشور بر پایه روند و نیازهای عادی بود.

 

انتقال دانش‌آموزان از مدارس غیردولتی به دولتی

خبرگزاری فارس نوشت: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد ثبت‌نام‌ها در مدارس غیردولتی مشابه سال گذشته است، گفت: با توجه به اینکه برخی خانواده‌ها اقدام به انتقال دانش‌آموزان به مدارس دولتی کرده‌اند، یکی از راهکارها دو‌نوبته کردن مدارس است. مسعود ثقفی اظهار کرد: سناریوهایی برای مناطق مختلف کشور طراحی شده است که نحوه بازگشایی مدارس بر اساس وضعیت شیوع بیماری مشخص خواهد شد. وی عنوان کرد: در صورتی که وضعیت شهرها سفید باشد مدارس مانند گذشته بازگشایی خواهد شد؛ در صورتی که وضعیت شهرها زرد باشد، مدارس به صورت یک روز در میان باز خواهند شد تا بر این اساس تجمع زیادی در کلاس‌های درس وجود نداشته باشد.

دراین پرونده بخوانید ...