شناسه خبر : 32805 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

تحلیل محتوای مطبوعات در ناآرامی‌ها

همشهری با نگاهی به صفحه اول 10 روزنامه کشور از طیف‌های مختلف اصلاح‌طلب، اصولگرا و دولتی طی هفته آخر آبان، در گزارشی نوشت: تحلیل محتوای صفحه اول تعدادی از مهم‌ترین روزنامه‌های کشور نشان می‌دهد هیچ‌کدام از این روزنامه‌ها در طول این هفته عکسی اختصاصی از اعتراضات مردمی نداشته‌اند و حتی یک روزنامه هم نبوده است که عکس یک خود را به موضوع اعتراضات (تجمع معترضان) اختصاص دهد و اگر روزنامه‌ها تصویری هم از حوادث اخیر منتشر کرده‌اند تنها مربوط به آتش زدن اتوبوس، بانک و... با محوریت «اغتشاش و آشوب» بوده است.

کاهش جرائم مجازی در نبود اینترنت

خبرگزاری فارس نوشت: رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: با توجه به قطعی اینترنت و عدم دسترسی مجرمان فضای مجازی، آمار حاصله از جرائم فضای مجازی به شدت کاهش یافته است. سرهنگ تورج کاظمی تصریح کرد: جرائم فضای مجازی با توجه به سهل‌انگاری کاربران به وقوع می‌پیوست... در صورت اتصال اینترنت باز هم توصیه پلیس فتا به شهروندان این است که از ورود به لینک‌ها و صفحاتی که ناشناس هستند و آنها را به درگاه بانکی هدایت می‌کنند پرهیز کنند؛ چراکه کلاهبرداران با ایجاد درگاه‌های جعلی به بهانه‌های ثبت‌نام در طرح‌های مختلف اطلاعات حساب افراد را سرقت و در فرصت مناسب حساب بانکی‌شان را خالی می‌کنند.

گردشگری داخلی پیش‌نیاز جذب خارجی‌ها

دنیای اقتصاد نوشت: در کشورهایی که به مقاصد اصلی توریست‌های خارجی تبدیل شده‌اند، چهارپنجم از درآمد سالانه حوزه گردشگری از محل سفر و تفریح گردشگران داخلی حاصل می‌شود. هرقدر بازار گردشگری یک کشور به‌واسطه حجم بالای سفر شهروندانش پویا باشد، سطح ارائه خدمات اقامتی و گردشی و همچنین تنوع عرضه در آن بازار بیشتر می‌شود و با شکل‌گیری رقابت در ارائه خدمات، آن کشور به مقصد جذاب توریست از دیگر کشورها تبدیل می‌شود. بازار سفر در ایران اما وضع مناسبی ندارد و مهم‌ترین چالش ناشی از غفلت سیاستگذار گردشگری، به «فقر فرصت‌های متوالی برای سفر ناشی از نبود تعطیلات مناسب آخر هفته» برمی‌گردد.

هدف‌گذاری سردار برای داشتن 25 نوه

ایسنا نوشت: جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خانواده‌های سپاه و بسیج حداقل پنج فرزند داشته باشند، من پنج فرزند و ۱۳ نوه دارم. سردار علی فدوی در همایش بسیج خواهران ادامه داد: دلیل اینکه من پنج فرزند بیشتر ندارم این است که قند همسر من در دوران بارداری فرزند پنجم بالا رفت و برای فرزند ششم احتمال خطر جانی برای همسرم وجود داشت. اگر این خطر نبود من تاکنون ۱۰ فرزند هم داشتم. البته قرار است بچه‌های من جبران کنند. دختر کوچک من که متولد سال ۷۱ است چهار بچه دارد. من الان ۱۳ نوه دارم و هدف‌گذاری ما هم ۲۵ نوه است. آخرین نوه‌ام را که خدمت رهبری بردم ایشان گفتند تعداد نوه‌هایت بیشتر شود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها