شناسه خبر : 32635 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

تعدادی از کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک دستگیر شدند

ایرنا نوشت: تعدادی از کارکنان متخلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه اقدامات قوه قضائیه در زمینه سالم‌سازی و برخورد با متخلفان درون‌سازمانی به صورت همزمان دستگیر شدند. این اقدام با هماهنگی و پیگیری ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته است. اخذ رشوه‌های کلان، جعل و همکاری با افراد سودجو در جهت تصرف اموال عمومی یا خصوصی، سوءاستفاده از اسناد مرتبط با اشخاص حقیقی و حقوقی، ایجاد خلل و کاهش سرعت در فرآیند کار جهت اخذ رشوه‌های کلان از جمله تخلفات صورت‌گرفته توسط این افراد بوده است. همکاری مدیریت سازمان‌های دولتی مسوول موجب از بین رفتن زمینه فساد و تسریع در شناسایی و دستگیری متخلفان خواهد شد.

ضرر ۳۰۰دلاری هر تهرانی از آلودگی هوا

خبرگزاری فارس نوشت: مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه خسارت ناشی از آلودگی هوا در تهران سالانه معادل 6 /2 میلیارد دلار است، گفت: با احتساب جمعیت 7 /8‌میلیونی تهران، سهم هر نفر از این خسارت برابر ۳۰۰ دلار در سال است. شینا انصاری با اعلام وضعیت ناسالم کیفیت هوا از ۱۵ آبان گفت: وارونگی دما پدیده‌ای است که تحت ‌تاثیر کاهش دما در فصل سرد به شکل تشکیل لایه هوای سرد، اجازه صعود هوای گرم و آلوده شهر به بالا را نمی‌دهد؛ به همین دلیل تولید آلاینده‌ها از منابع ثابت و متحرک، با توجه به بارگذاری جمعیت، صنعت و خدمات بیش از ظرفیت اکولوژیک در شهر تهران، به انباشت آنها در سطح زمین می‌انجامد.

مرمت کاخ‌های تخت جمشید

ایلنا نوشت: با اتمام فعالیت فصل دوم مرمتگران بدون مرز داربست‌های کاخ شورا باز شد. فصل دوم که از نیمه دوم مهرماه آغاز شده و با مرمت نمای غربی و دو نمای داخلی جرزهای دروازه شرقی کاخ شورا و بخش‌هایی از کاخ تچر به پایان رسید. حمید فدایی مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید گفت: بخشی از مرمت در کاخ شورا و کاخ تچر در نخستین فصل فعالیت مرمتگران بدون مرز انجام و دومین فصل این مرمت‌ها طی چند روز گذشته به پایان رسید. در مرحله‌ای هستیم که داربست‌های این کاخ‌ها به منظور تصویربرداری فنی بعد از مرمت و مستند‌نگاری‌های لازم در حال باز شدن هستند تا بتوانیم تصاویر قبل و بعد از مرمت را با هم تطبیق دهیم.

زنان و محیط زیست؛ قربانیان خاموش جنگ

شهروند نوشت: جنگ جهانی اول بیش از ۱۰ میلیون از ساکنان زمین را به کام مرگ کشید، ۱۳ میلیون زخمی به‌جا گذاشت و پنج میلیون انسان مفقودشده هیچ‌گاه پیدا نشدند. حافظه بشری سال ۱۹۴۵ و بمباران شیمیایی هیروشیما را از یاد نخواهد برد؛ اتفاقی که در لحظه‌ای جان صدها هزار نفر را گرفت. جنگ همیشه از آدم‌ها و محیط زیست قربانی گرفته است و با گذشت سال‌های بسیار از جنگ‌های جهانی اول و دوم هنوز کودکان ناقص‌الخلقه به دنیا می‌آیند و زمین‌های کشاورزی زیادی تحت ‌تاثیر بمب‌ها برای همیشه بایر شد. اینها و تاثیری که جنگ بر زنان می‌گذارد، موضوع نشستی بود که به مناسبت روز جهانی آثار تخریبی جنگ‌ها بر محیط زیست با حضور نمایندگان وزارت خارجه و معاون زنان رئیس‌جمهوری برگزار شد. ‌

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها