شناسه خبر : 32562 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

معلولیت ۴۰ درصد معلولان غیرژنتیکی است

اعتماد نوشت: مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی از شناسایی اختلالات ژنتیک تمام معلولان تحت پوشش این سازمان تا سه سال آینده خبر داد. مینو رفیعی درباره اقدامات این سازمان برای پیشگیری از تولد نوزادان معلول گفت: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، البته این آمار ممکن است در سطح کشور بیشتر از این باشد، زیرا تمام معلولان شناسایی نشده‌اند یا به دلایل مختلف همه آنها تحت پوشش بهزیستی نیستند. طرح شناسایی اختلال ژنتیک در معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی هم به منظور متمایز کردن نوع معلولیت افراد است و افرادی که به دلیل ژنتیکی دچار معلولیت شده‌اند از افرادی که به دلیل تصادفات یا بیماری‌های غیرژنتیکی دچار معلولیت می‌شوند متمایز می‌شوند.

پیشنهاد آموزش زبان چینی در مدارس

ایران نوشت: مرکز پژوهش‌ها در گزارشی با طرح رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزشی مخالفت کرد و پیشنهاد داد شرایط تدریس زبان چینی در مدارس فراهم شود. چندی پیش تعدادی از نمایندگان طرح یک‌فوریتی رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی را ارائه و اعلام کردند دانش‌آموزانی که با هدف مهارت‌آموزی و ورود به بازار کار مسیر تحصیل در شاخه‌های کارودانش و فنی و حرفه‌ای را انتخاب کنند، نیاز به یادگیری زبان نداشته باشند. در طرح آمده از تاریخ تصویب این قانون آموزش و پرورش مکلف است آموزش زبان‌های موضوعی و زبان انگلیسی را صرفاً از طریق آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت آن وزارتخانه و معادل سه سال تحصیلی برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان ارائه کند.

کشف «دلسترتریاک» در راه تهران

ایسنا نوشت: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری دو قاچاقچی که قصد داشتند تریاک را در پوشش محموله دلستر وارد پایتخت کنند، خبر داد. سرهنگ محمد بخشنده گفـت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ مدتی قبل از طریق منابع خبری متوجه شدند که یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر با همکاری فردی دیگر قصد دارد مقادیری مواد مخدر را از استان فارس خریداری کرده و به تهران منتقل کنند. در تحقیقات بعدی مشخص شد که اطلاعات واصله صحیح است. همچنین ماموران متوجه شدند که این فرد قصد دارد با یک دستگاه کامیونت تحت پوشش محموله دلستر، مواد مخدر را به شهر تهران منتقل کند که این فرد دستگیر شد.

جدایی مهریه از زندان

همشهری نوشت: طرح حذف زندان برای زندانیان مهریه در کارگروه کمیسیون قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد که زندانی شدن مردان به‌دلیل عدم ‌پرداخت مهریه حذف شود. مصوبه در حالی تصویب می‌شود که سخنگوی قوه قضائیه، اعلام کرد: «حجت‌الاسلام رئیسی دستور دادند تا پرونده‌های مربوط به مهریه که زوج به زندان رفته است مجدد بررسی شود.» این واکنش‌ها به زندانی شدن مردان به‌دلیل عدم پرداخت مهریه در شرایطی رخ داد که تعداد زندانیان مهریه کشور سال گذشته به‌دلیل افزایش قیمت سکه، افزایش پیدا کرد. سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس به کاهش تعداد زندانیان مهریه از چهار هزار و 500 نفر به هزار و 300 نفر اشاره کرد که به‌نظر می‌رسد به‌دنبال دستور رئیس قوه قضائیه اتفاق افتاده باشد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها