شناسه خبر : 22703 لینک کوتاه

بـا خـبـرگـزاری‌ها

تسنیم: ناصر قاسم‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب شبستر، از ورود دستگاه قضایی به موضوع مسمومیت 9 معلول و فوت دو نفر در مرکز نگهداری معلولان موسسه قشقایی شبستر خبر داد.

ایسنا: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، گفت: من از دانشگاه تهران مامور به شهرداری شدم و روزی که حکم پایان کار مرا بزنند به دانشگاه برمی‌گردم اما تا آن روز سر کار خود هستم.

میزان: سعید منتظر‌المهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، با اشاره به ادعای متهم ردیف دوم پرونده بنیتا مبنی بر مطلع کردن پلیس از محل رهاسازی خودرو سرقتی و کودک داخل خودرو و در مقابل کوتاهی پلیس در این خصوص گفت: این فرد که به دنبال فرار کردن از مجازات سنگین خود بود، پس از مواجهه حضوری در کلانتری، به ادعای کذب خود معترف شد.

ایسنا: آذری‌جهرمی، معاون وزیر ارتباطات در اینستاگرام خود خبر از اقدامات اولیه برای رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات برای دانشگاه‌ها داد.

مهر: غلامرضا شکوهی، غزلسرای فرهیخته خراسانی، درگذشت.

ایسنا: جداول سرشماری مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در ایران ۲۴۱ هزار دختر و پسر شش تا ۹‌ساله بی‌سواد زندگی می‌کنند. در میان جمعیت بی‌سواد کل کشور پنج میلیون و ۵۶۹ هزار و ۴۴ نفر زنان هستند که از این میزان چهار میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۸۰ نفر زن ۳۵ سال به بالا هستند.

تسنیم: سعید غلام‌زاده،‌ مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس، از مرگ سه نفر در استان در پی مسمومیت با الکل خبر داد.

ایسنا: علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه مصوبه‌ای در کمیسیون اجتماعی دولت گذراندیم تحت این عنوان که «حرکت با ویلچر حرکت عابر پیاده است» گفت: قبلاً حرکت با ویلچر، حرکت با خودرو تلقی می‌شد. طی دو سه هفته آینده آن را در هیات دولت هم به تصویب می‌رسانیم.

تسنیم: سرنوشت پسر هشت‌ساله‌ای که یک ماه پیش در حوالی امام‌زاده هاشم آمل مفقوده شده است، هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هیچ خبری از او در دست نیست.

فارس: محمدرضا صوفی‌نژاد، مدیر آسایشگاه کهریزک، گفت: شاخص پذیرش در این آسایشگاه، بی‌کسی و فقر است. متوسط هزینه‌ای که در ماه برای هر مددجو می‌شود 5 /2 میلیون تومان است، اما دریافتی از هر نفر فقط ۱۰۶ هزار تومان است.

ایسنا: حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی، گفت: دختر پنج‌ساله ساوه‌ای که بعد از کودک‌آزاری به کما رفته بود، فوت شد.

ایسنا: سید‌علی حسینی، پاکبان شهرداری منطقه 2 بندرعباس، براثر گرمازدگی جان باخت. این پاکبان پنجم مرداد حوالی ساعت 15 در حال نظافت بازار روز بندرعباس دچار گرمازدگی شد و به کما رفت و پس از شش روز کما، درگذشت.

 

دراین پرونده بخوانید ...