شناسه خبر : 45916 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هجوم ماشین‌ها

رشد کشورها تا چه اندازه به نیروی کار آن مربوط است؟

ورودی این فصل تحقیق با این پرسش آغاز می‌شود که «رشد کشورها تا چه اندازه به نیروی کار آن مربوط است؟». با افزایش سن جمعیت اقتصادهای پیشرفته، رشد تولید سرانه در حال تبدیل شدن به یک شاخص گمراه‌کننده در زمینه نظریه رشد است. تغییرات در جمعیت در سن کار به قدری بزرگ شده است که می‌تواند تغییرات مهم مربوط به تولید را پنهان کند، موضوعی که باید از منظر تئوری به بررسی آن پرداخت. نمونه این تغییرات مهم که مفهوم رشد تولید سرانه را تا حدی گمراه‌کننده کرده، ژاپن است. بین سال‌های 1990 و 2019 تولید ناخالص داخلی ژاپن با نرخ سالانه 93 درصد رشد کرد که بسیار کمتر از 2 /49 درصد آمریکا بود. این عملکرد به ظاهر ناامید‌کننده ژاپن، انگیزه بسیاری از کتاب‌ها و مقالات آکادمیک شد تا ریشه‌های رشد ضعیف ژاپن را تجزیه و تحلیل و راه‌حل‌هایی برای آن ارائه کنند.

چرا ایالات متحده در مشارکت زنان از کشورهای مشابه عقب افتاده است؟ نرخ اشتغال و مشارکت برای زنان ایالات‌متحده در سنین اولیه در نیمه دوم قرن بیستم به طور پیوسته افزایش یافت. با این حال، در 30 سال گذشته، این نرخ‌ها ثابت ماندند، حتی با ادامه افزایش نرخ اشتغال و مشارکت زنان در سایر کشورهای صنعتی. این مقاله در مورد نقش تغییرات در ساختار درآمد و موانع نهادی مداوم، مانند سرمایه‌گذاری محدود در سیاست‌های خانواده که ممکن است مانع از اشتغال در میان زنان آمریکایی امروزی شود، بحث می‌کند.

مقاله دیگر این فصل درباره ماشینی شدن مشاغل و عواقب آن است. چکیده این مقاله توضیح می‌دهد که یکی از دلایل تشدید نابرابری دستمزدها و کسادی درآمد نیروی کار کمتر تحصیل‌کرده روند ماشینی شدن عنوان شده است. این مقاله توضیح‌دهنده این روند است. 

دراین پرونده بخوانید ...