شناسه خبر : 45817 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جامعه پسرپسند

رفتار افراد در شبکه‌های اجتماعی از چه الگویی تبعیت می‌کند؟

فصل تحقیق این هفته با مقاله‌ای درباره هوش مصنوعی است و اینکه آیا این فناوری خطرناکی است یا ابزار قدرتمندی برای بهبود زندگی مردم؟ معرفی ابزار جدید کمپانی OpenAI یا همان چت جی‌پی‌تی در دسامبر 2022 باعث شد که دوباره موضوع هوش مصنوعی و عواقب و پیامدهای گسترش آن بر سر زبان‌ها بیفتد. چت جی‌پی‌تی یک ابزار پردازش زبان است که از طریق  فناوری هوش مصنوعی هدایت می‌شود که برای پاسخ دادن به سوالات کاربران و گفت‌وگو با آنها طراحی شده است. 

مقاله دیگر این هفته به این پرسش پاسخ می‌دهد که «رفتار افراد در شبکه‌های اجتماعی از چه الگویی تبعیت می‌کند؟» دارون عجم‌اوغلو و همکاران در این مقاله، الگویی از اشتراک‌گذاری محتوای آنلاین را ارائه می‌کنند که در آن افراد به طور متوالی محتوایی را مشاهده می‌کنند و تصمیم می‌گیرند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند یا خیر. این محتوا ممکن است حاوی اطلاعات نادرست باشد یا نباشد. هر فردی با یک سوگیری ایدئولوژیک شروع می‌کند و از تعاملات مثبت رسانه‌های اجتماعی مطلوبیت کسب می‌کند، اما نمی‌خواهد به دلیل انتشار اطلاعات نادرست مورد انتقاد قرار گیرد. 

«چرا هندی‌ها فرزند پسر را بیشتر دوست دارند؟» این پرسش جالبی است که مقاله دیگر این فصل به آن پاسخ داده است. فرزند دختر بهتر است یا پسر؟ این پرسشی است که هر فرد حداقل یک‌بار در زندگی خود با آن مواجه شده است. در دیدگاه‌های مختلف، استدلال‌های مختلفی در زمینه بهتر بودن هر یک از دو جنسیت مطرح می‌شود. به عنوان مثال در برخی متون دینی ارجحیت با دختران دانسته شده است چرا که نسبت به پسران لطیف‌تر، مهربان‌تر، پرتلاش‌تر و... و دارای پاکیزگی هستند. در این مقاله برخی واقعیات و شواهد از تمایل هندی‌ها به فرزند پسر ارائه شده است. 

دراین پرونده بخوانید ...