شناسه خبر : 41497 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رابطه زندگی و سیاست

قدرت سیاسی زنان چگونه مرگ‌ومیر مادران را کاهش داد؟

«کووید چگونه مرگ‌ومیر غیرکوویدی را افزایش داده است؟» این پرسشی اساسی است که بهانه ترجمه مقاله‌ای در همین زمینه است. به نظر می‌رسد در دورانی که به عصر کرونا معروف شد، به دلیل مصرف مواد مخدر، اقدام به قتل، تلفات رانندگی و علل ناشی از سوءمصرف الکل ده‌ها هزار جوان بیشتر از گذشته درگذشته‌اند. مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های مختلف گردش خون و دیابت نیز افزایش یافته است. این مقاله به بررسی و تحلیل مرگ‌های غیرکوویدی در عصر کووید می‌پردازد.

«رابطه زندگی و سیاست» عنوان مقاله دیگر این فصل تحقیق است. مرگ‌ومیر مادران که به عنوان «مرگ زنان در 42 روز پس از زایمان» تعریف می‌شود، مشکلی جهانی است. تخمین زده می‌شود 830 زن در هر روز و بیش از 216 زن به ازای هر 100 هزار تولد زنده در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند. این در حالی است که با دستیابی به برابری جنسیتی و افزایش پنج تا شش‌درصدی سهم زنان در کرسی‌های پارلمانی، 9 تا 12 درصد از مرگ‌ومیر مادران کاسته می‌شود.

«چه ارتباطی میان هزینه‌های ارتباطی و رشد نوآوری وجود دارد؟» در خلاصه ترجمه این مقاله آمده است: ارتباط معناداری میان هزینه‌های ارتباطی و توسعه فناوری‌های جدید وجود دارد. با کاهش این هزینه، سرعت رشد نوآوری و تبادل دانش بین افراد بیشتر خواهد شد که به توسعه کشورها منجر می‌شود.

«معمای توزیع» عنوان مقاله دیگری در این فصل تحقیق است. در سراسر جهان عمده‌‌فروشان و مغازه‌های خرده‌فروشی نقشی بی‌بدیل در توزیع کالا ایفا می‌کنند. این مقاله توضیح می‌دهد که در توزیع کالاها زنجیره‌های واسطه‌گری چگونه ایجاد می‌شود و چه پیامدهایی متوجه مصرف‌کنندگان است. 

دراین پرونده بخوانید ...