شناسه خبر : 38304 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اثر کپی‌رایت

افراد چگونه می‌توانند اتفاقات گذشته را با اتفاقات جدید تطبیق دهند؟

فصل ششم این هفته با مقاله‌ای تحت عنوان «خانواده به مثابه نهاد اجتماعی» آغاز می‌شود. ناتالی بائو، استادیار اقتصاد علوم سیاسی دانشگاه تورنتو و دانشکده دولتی UCLA و رکوئل فرناندز، یک اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه نیویورک در این مقاله تاکید می‌کنند: خانواده و فرهنگ و تعاملات بین آنها، مقوله بسیار مهم و بااهمیتی است که بر سیاست‌ها و شرایط حاکم بر جامعه تاثیر بسزایی دارد. از این‌رو، سیاستگذاران در نگرش و تصمیماتشان باید به آن توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشند.

مقاله دیگر فصل تحقیق به این پرسش پاسخ می‌دهد که «افراد چگونه می‌توانند اتفاقات گذشته را با اتفاقات جدید تطبیق دهند؟» ماکسیمیلیان مولر دانشجوی دکترای تخصصی اقتصاد رفتاری در دانشگاه برکلی کالیفرنیا و جون هاموری هیکس استادیار اقتصاد در دانشگاه اکلاهما و جنیفر جانسون هنکس استاد جامعه‌شناسی دانشگاه برکلی و یک جمعیت‌شناس فرهنگی و ادوارد میگل استاد اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست و رئیس مرکز اقدامات جهانی موثر در دانشگاه برکلی معتقدند: در سرمایه انسانی، مسیر شغلی، محل زندگی، ازدواج و فرزندآوری، ویژگی‌های مشترکی دارند. این تصمیمات غیرمکرر هستند، هزینه تغییر آنها بسیار بالاست، تجربه تاثیر زیادی در آنها ندارد و اینکه نمی‌دانیم در آینده ترجیحات فرد چگونه تغییر خواهد کرد و اینکه هر تصمیم به تنهایی چه تاثیری بر ترجیحات آینده خواهد داشت.

 مقاله سوم پاسخی است به «علم قانون حق تکثیر به کدام‌سو می‌رود؟». نویسندگان این مقاله باربارا بیاسی استاد دانشگاه ییل و پترا موزر استاد اقتصاد در دانشکده تجارت دانشگاه نیویورک هستند. به طور خلاصه در این یادداشت نشان داده شد که درجه ملایم حقوق مالکیت معنوی بر محتوا می‌تواند به تولید علوم جدید کمک کند.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها