شناسه خبر : 36790 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

میلیاردرها چه کتاب‌هایی می‌خوانند؟

در کافه اقتصاد این هفته در مطلب «معجزه معکوس» مشاهده می‌کنید که کریستینا رومر که مطالعاتش متمرکز بر سیاست‌های پولی بوده است چگونه به سمت ریاست شورای مشاوران اقتصادی در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما می‌رسد. تجربه‌ای به‌زعم خود او: بسیار سوررئال و کمی دلهره‌آور.

وقتی صحبت از بازار کار است، جوانان قربانیان اصلی پاندمی و اتفاقات پس از آن هستند. بازار کار جوانان نسبت به چرخه‌های اقتصادی بسیار حساس و شکننده است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد رهایی از پیامدهای اقتصادی کووید 19 ممکن است بیش از بحران‌های اقتصادی به طول انجامد.

به نظر شما یک اقتصاددان چه حرف‌هایی دارد که در مورد بزرگ کردن نوزادان بگوید؟ کتاب «مهدنامه» امیلی آستر نکات بسیاری در مورد پدر و مادر بودن و رفتارها و انتخاب‌های والدانه دارد. تصمیم‌گیری یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که علم اقتصاد به آن می‌پردازد. آستر در این کتاب به شما کمک می‌کند از طریق داده‌ها و دادن یکسری اطلاعات بهترین تصمیم‌گیری و انتخاب را برای فرزندانتان داشته باشید.

قطر با توسعه چندجانبه و چشم‌انداز بلندپروازانه به عنوان پدیده‌ اقتصادی در این شماره کافه اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته است؛ کشوری که بیش از پنج دهه از استقلالش نمی‌گذرد. قطر چگونه طی دو دهه اخیر، ضمن حفظ جریان پایدار درآمدهای نفتی و گازی دست به گسترش و توسعه حوزه‌های دیگری همچون گردشگری زده و درآمد سرانه بالایی را برای خود به ارمغان آورده است.

به مناسبت پنجمین سالگرد درگذشت خداداد فرمانفرمائیان از تکنوکرات‌های دهه 40، از نسل مردانی چون علینقی عالیخانی و رضا نیازمند مروری داشته‌ایم بر کارنامه او در سازمان برنامه و بانک مرکزی.

دلتان می‌خواهد بدانید افراد موفق کسب‌وکار، میلیاردرهایی چون جف بزوس، ایلان ماسک و وارن بافت چه کتاب‌هایی مطالعه می‌کنند؟ بیزینس اینسایدر بیست کتابی را معرفی کرده که افراد موفق پیشنهاد داده‌اند تا بتوان با مطالعه و درس‌آموزی از تجربیات دیگران تبدیل به یک کارآفرین موفق شد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها